bargod

۶۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

امام رضاعو بنی عباس 19 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

امام رضا(ع)و بنی عباس:

تاکنون اجمالاً با نحوه پیدایش ساسله ای بنام بنی العباس آشنا شدیم و دانستیم که اینان انسانهای جاه طلب و دنیا پرستی بودند که منافقانه قدرت را بدست گرفته و برای حفظ آن از هیچ جنایت و خیانتی خودداری نکرده و علیرغم اینکه خود را پسر عم رسول اکرمو ائمه می دانستند،اما همانند امویان دست به خون پاکترین و شریفترین انسانها همچون ائمه (ع)یا یزید و هزاران بیت المال مسلمانان ،حقوق جامعه را در راه عیش و نوشهای خود و اطرافیان ضایع نمودند.حال باید وارد موضوع اصلی این نوشتار یعنی مسئله ولایتعهد حضرت رضا(ع)شویم و ببینیم چگونه از میان سلاله ی خون ریز و سفاکی ،فردی همچون مأمون حاضر می شود خلافت و یا ولایتعهد را در اختیار دشمن و رقیب سرسخت خود قرار دهد.برای تبیین بهتر و جامع تر این موضوع لازم است به روند پیشامدهائی که منجر به قدرت رسیدن مأمون شد،بپردازیم.

امام رضا (ع)در زمان هارون:

هارون فرزند مهدی و پنجمین خلیفه ی عباسی بود که در سال 170 بعد از برادرش هادی بخلافت رسید.قبلاً با رفتار او با امام کاظم (ع) آشنا شدیم.امام رضا (ع) بعد از شهادت امام کاظم آشکارا امامت خود را اعلام نمود و ترس و ملاحظه ای از هارون نداشت ،بطوریکه یاران امام درباره جان ایشان نگران بودند.اما ایشان می فرمدو:هارون هر چه می خواهد تلاش کند او راهی بر من ندارد.

همینطور هم شد،هارون تا آخر نتوانست آسیبی به امام (ع) وارد کند.حتی روزی یحیی بن خالد برمکی به هارون گفت:این فرزند موسی بن جعفر است که نشسته و به تبلیغ خلافت و امامت خود مشغول است .هارون گفت:آیا آنچه با پدرش کردیم برای ما کافی نیست؟آیا می خواهی همه آنان را بکشم؟(1)

از جمله حوادث مهمی که امام رضا (ع)در این دوره با آن مواجه گشت ،جریان اغراض واقضیه بود.اینها عده ای از یاران امام کاظم بودند که عقیده داشتند امامت به موسی بن جعفر (ع)ختم می شود و می گفتند او نمرده بلکه زنده است و دوباره بر می گردد و قائم آل محمد است لذا امامت علی بن موسی را قبول نداشتند.

انگیزه اصلی این انحراف سردمداران اصلی این از علی بن حمزه بطائنی ،زیاد بن مروان قندی و عثمان بن عیسی رواسی .آنان مقادیر زیادی پول وجوهات از امام کاظم در اختیارشان بود اما برای اینکه اینها را نزد خود نگه دارند و تحویل علی بن موسی(ع)ندهند،امامت حضرت را مکر شدند ،امام کاظم برای جلوگیری از این انحراف تلاش زیادی انجام داده بود.بارها همین افراد را حاضر کرد و جانشین خود را مشخص نمود و از آنها برای حضرت رضا(ع) بیعت گرفت.با اینحال چنین اغراض رخ داد و امام رضا نیز سخت با آنها مقابله می کرد.

حادثه مهم دیگر حمله نیروهای هارون به مدینه است.محمد بن جعفر در مدینه بر ضد حکومت عباسیان قیام کرد.هارون سپاهی بفرماندهی جلودی برای سرکوبی او به مدینه روان کرد و به او دستور داد اگر بر محمد بن جعفر دست یافت او را گردن بزند و بر خانه های علویان یورش برده و دارائی و لباس و زیور زنان را غارت کرده و حتی یک جامه برایشان باقی نگذارد .جلودی با سپاهش به خانه امام هشتم هجوم آورد.وقتی امام او را دید فرمود همه زنان در یک خانه جمع شدند و خود بر در خانه ایستاد.جلودی گفت من به دستور هارون باید وارد خانه شوم و لباس زنان را با جواهراتشان در آوردم.امام قول داد این کار را خودم می کنم و پیوسته سوگند می خورد و از او می خواست وارد خانه نشود.جلودی بالاخره آرام شد و موافقت کرد.امام بدرون خانه رفته و دارایی ،اموال و لباس و زیور زنان را جمع کرد و به او داد.

این نمونه ای از رفتار خصومت بار هارون با امام هشتم و علویان می باشد.

جریان جانشینی هارون و سرانجام او:

هارون همواره برای تعیین جانشینی خود متحیر و پریشان بود.او همانند دیگر خلفا دارای زنان و کنیزان متعدد بود و فرزندان زیادی از آنان داشت.برجسته ترین آنان ،مأمون ،امین و مؤتمن بودند.مأمون مقداری از امین بزرگتر بود و علیرغم اینکه فرد باهوش تری بود اما هارون نتوانست او را جانشین خود قرار دهد،زیرا مأمون مادرش ایرانی بود و درباریان و اطرافیان هارون میل نداشتند او بر امین که مادرش عرب بود ترجیح داده شود.بهر حال تعصبات قومی و نژادی هارون را واداشت تا امین را درسال 175

در ولایتعهد شرکت داد تا بعد از این خلیفه باشد و برای آنان در سال 186 در مراسم حج از زعما و برجستگان قوم و مردم بیعت گرفت.و بالاخره در سال 189 نیز برای فرزندش موتمن بیعت گرفت.

عاقبت هارون عازم سفری بدون حج گشت شد.همانطور که قبلاً آوردیم سرزمین خراسان در سقراط امویان و بقدرت رسیدن عباسیان نقش عمده ای داشت.لذا مورد توجه خاص بنی عباس بود و اشخاص برجسته ای بعنوان حاکم آنجا تعیین می شدند.

هارون ابتدا فضل بن یحیی برمکی را که از مقربانش بود حاکم آنجا قرار داده بود.بعد از دو سال علی بن عیسی بن ماهان را ب جای او منصوب کرد.علی خراسان ،سیستان،ماوراءالنهر ،اصفهان و تمام شرق ایران را تحت فرمان داشت.او نسبت به مردم ظلم و جور فراوانی اعمال کرد و با وضع مالیاتهای سنگین و جنایات دیگر به نارضایتی مردم از دستگاه خلافت دامن زد تا اینکه باعث شورشهایی در این مناطق شد.

منجمله طغیان رافع بن لیث بود که از طرف علی بن عیسی حاکم ماوراءالنهر بود.او خلافت هارون را رد کرد و در جنگ با علی او را مکرراً شکست داد.در سال 191 هرثمه بن اعین از طرف هارون بجای علی منصوب شد.هرثمه او را دستگیر و اموال غصبی مردم را به آنها برگرداند اما از مقابله با فتنه ی رافع بن لیث عاجز ماند و از هارون درخواست کمک کرد .آشوبهای دیگری همانند آشوب حمزه بن عبداله در سیستان و آشوب المقنع روی داد که مرتباً به مواضع حاکم منصوب از طرف هارون حمله می کردند و حاکمیت هارون را تهدید می کردند.

هارون بناچار شخصاً برای دفع این شورشها به خراسان عزیمت کرد.امین را بعنوان جانشینی در بغداد گذاشت و مأمون را بهمراه خود برد و دو سیاستمدار معروف یعنی فضل بن ربیع و فضل بن سهل نیز همراه او بودند.بعضی می گویند علت همراهی مأمون در این سفر تدبیر فضل بن سهل بود.

چون فکر می کرد اگر در این سفر هارون بمیرد ،امین قدرت را بدست می گیرد و مأمون را از ولایتعهد خلع می کند.لذا بهتر است مأمون از بغداد دور باشد تا دست امین در آن لحظه به او نرسد.

هارون در گرگان بشدت بیمار شد .او قبل از مرگش مأمون را برای انجام مأموریتی روانه مرو کرد و به فضل بن ربیع گفت :اگر من مردم لشکر خزائنی را که همراه من است به مأمون بده تا در نبرد با دشمنان در مرو موفق شود.ولی فضل بن ربیع همه آنها را با خود به بغداد باز گرداند.

سرانجام هارون الرشید بعد از 23 سال حکومت جابرانه در سال 193 در 45 یا 49 سالگی در سناباد طوس بهلاکت رسید و همانجا مدفون شد.

اختلاف امین و مأمون:

امین در بغداد وقتی که از مرگ پدر مطلع شد ،نامه ای به فضل بن ربیع در خراسان نوشت و از او خواست همه اموال و لشکریانی را که همراه هارون بود به بغداد باز گرداند.فضل هم که طرفدار امین بود بطرف بغداد حرکت کرد و سپاهیان هم که از بازگشت به خانه های خود مسرور بودند ،راه مراجعت را در پیش گرفتند.

مأمون که اموال و لشکریان را در حال از دست دادن می دید تدبیر فضل بن سهل با ارسال پیکی به بن ربیع خواستار استرداد آنها نزد خود شد اما جواب او منفی بود و گفت این دستور خلیفه است .

امین در بغداد به کاخ خلافت گام نهاد و در جمادی الثانی 193 بخلافت رسید.فضل بن ربیع و علی بن عیسی او را تحریک کردند تا مأمون را از ولایتعهد خلع کند.امین ابتدا با نامه های متعدد از مأمون خواست تا به بغداد بیاید اما او می گفت من از طرف هارون حکمران خراسان شده ام و جلوی مأموران امین را که برای بیعت گرفتن از مردم به آن دیار می آمدند،می گرفت .عاقبت در سال 194 امین ،نام مأمون را از سکه انداخت و او و برادر دیگرش مؤتمن را از ولایتعهد عزل کرد و پسر خردسالش موسی را ولیعهد قرار داد.

در اختلاف بین این دو برابر بیش از هر چیز مسائل قومی و نژادی دخالت داشته ا ست .برای روشن شدن این مطلب به بحث کوتاهی در این زمینه می پردازیم.

چرا عباسیان و عربها طرفدار امین بودند؟

شاید سر تمایل عباسیون به امین بخاطر این بود که امین بطور کامل یک عباسی است یعنی پدرش هارون و مادرش زبیده است.زبیده نوه منصور و بلند پایه ترین و با نفوذ ترین زن عباسی بود.یعقوبی می نویسد:«امین تنها خلیفه ای بود که هم پدر و هم مادرش عباسی بودند»(2 )

امین در دامان فضل بن یحیی برمکی که برادر رضاعی هارون و با نفوذترین مرد دربار هارون بود بزرگ شد و نیز فضل بن ربیع که عرب بود و تردیدهای در دوستی اش نسبت به عباسیون نبود بر امورات او اشراف داشت.اما مأمون در دامان جعفر بن یحیی که دارای نفوذ کمتری نسبت به برادرش فضل داشت.بزرگ شد و مربی او فضل بن سهل بود که ایرانی الاصل بوده است .بین مربیان ایندو هم اختلاف شدیدی وجود داشت.

مادر مأمون زنی خراسانی و غیر عرب بنام «مراجل» بود که اندکی بعد از تولد مأمون مرده بود و فاقد هر گونه نفوذی در دربار بود.و اگر زنده هم می ماند می توانست دستاویزی برای تحقیر بیشتر مأمون باشد.(3 )

عربها هم از خلافت و استانداری مأمون راضی نبودند زیرا هم مادر و مربی او عرب نبودند و هم اسلاف مأمون با ترجیح موالی و ایرانیان رفتار بدی با عربها کردندومثلاً منصور عباس موالی و غلامانش را در کارهای خود راه داد و در امور حرم مشغولشان کرد و آنها را بر عربها تقدم داشت و خلفای بعدی هم از او دنباله روی کردند و به این ترتیب ریاست و ارج عرب از بین رفت.

اما امین پشتوانه ای قوی در بین عباسیان داشت.او دارای حزب و گروهی قوی بود .مانند دائی ها فضل بن یحیی بن برمکی ،بیشتر برامکه و نیز مادرش زبیده و بلکه کل عربها با او بودند و اینها نفوذ زیادی در هارون داشتند و این تأثیر در مسئله ولایتعهدی هم کار خود را کرد و با اینکه مأمون بزرگتر از امین بود و علیرغم میل هارون،امین ولیعهد شد .

مأمون علاوه بر اینکه در بین عباسیان نفوذی داشت .علویان هم از او راضی نبوده اند زیرا بهر حال مأمون جزء بنی عباس و فرزند هارون ،یعنی قاتل موسی بن جعفر (ع)بود و بعلاوه در میان خود کسی را داشتند که از همه عباسیان بهترین یعنی علی بن موسی(ع).

مأمون بدلیل اینکه می دید عرب،عباسیان و علویان از او فاصله گرفته اند به خراسانیها نزدیک شد و در مرو اقامت گزید و از یاری و مساعدت فرماندهان و سپاهیان ایرانی برخوردار شد.

جنگ بین امین و مأمون آغاز می شود:

مأمون با اطرافیان و فضل بن سهل به مشورت پرداخت .فضل به او گفت:تو مادرت ایرانی است و خود الان در بین ایرانیان هستی ،خراسان پشتیبان توست و من هم کار خلافت را برایت درست می کنم.مأمون نظر او را پذیرفت .او دارای یاران لایق و کاردانی بود.همچون طاهر بن حسین معروف به ذوالیمینین که سردار نظامی برجسته ای بود .دیگر هرثمه بن اعین که از طرف هارون استاندار خراسان و مأمور سرکوب شورشیان بود در این موقعیت به مأمون پیوست ورافع بن لیث هم که جزء شورشیان بود به مأمون پیوست و در رأس آنان فضل بن سهل بود که از کوچکی مربی او بود و اکنون سیاستمدار برجسته ای بود.

با بالا گرفتن اختلاف بین دو برادر ،امین در سال 194 علی بن عیسی را با سپاهی پنجاه هزار نفره به جنگ برادرش فرستاد و او را حاکم همدان و اصفهان و قم قرار داد.مأمون هم سپاهی را به سرداری طاهربن حسین به جنگ او فرستاد.در این جنگ که در حوالی ری رخ داد.لشکر طاهر پیروز شد.مأمون با کسب خبر پیروزی خود را خلیفه اعلام کرد و امین را خلع کرد.

مردم خراسان هم از این حادثه مسرور گشته و شادی کردند.این سپاه دیگری را به جنگ طاهر فرستاد اما باز هم شکست خورد.از طرف دیگر مأمون هم همرثمه را با سپاه دیگری به کمک طاهر فرستاد و آنان موفق شدند همدان ،اهواز،بصره ،کوفه و مدائن را تصرف کرده و بغداد را محاصره کنند.در بغداد آشوب شد و اطرافیانش امین را تنها گذاشتند و بعضی به طاهر تسلیم شدند و بالاخره در 24 محرم سال 198 امین در سن 28 سالگی بدست مأموران طاهر کشته شد.و خلافت پنجاه ساله اش پایان یافت .پس طاهر از مردم عراق برای مأمون بیعت گرفت و سر امین را بر دروازه شهر نصب کرد و بعد آنرا برای مأمون فرستاد.









سایر محصولات :
امام رضاعو بنی عباس 19 ص

امام رضاعو بنی عباس 19...

تحقیق در مورد نگاهی به دیدگاههاو سیر تاریخی کالبدشناسی انسان

تحقیق در مورد...

مقاله درمورد اعتکاف

مقاله درمورد اعتکاف...

مقاله درمورد اعتقادات مسیحیت 28 ص

مقاله درمورد اعتقادات مسیحیت 28...

امام رضا علیه السلام 20 ص

امام رضا علیه السلام...

پاورپوینت درباره شرکت ال جی

پاورپوینت درباره شرکت ال...

تحقیق در مورد نکته های در مورد اعتماد به نفس

تحقیق در مورد...

مقاله درمورد اعتقادات اسلامى از نظر شیعه دوازده امامى

مقاله درمورد اعتقادات...

پاورپوینت درباره شرکتهای تولید، انتقال و توزیع برق

پاورپوینت درباره شرکتهای تولید، انتقال و...

مقاله درمورد اعتصاب کارگری

مقاله درمورد اعتصاب کارگری...

پاورپوینت درباره شبکه های محلی

پاورپوینت درباره شبکه های...

امام خمینیره ؛ الگوی رهبری در جهان اسلام 18 ص

امام خمینیره ؛ الگوی رهبری در...

مقاله درمورد اعتبارات اسنادی،تعاریف وچگونگی انجام کار

مقاله درمورد اعتبارات اسنادی،تعاریف...

تحقیق در مورد نکاتی درباره چاپ

تحقیق در مورد نکاتی...

مقاله درمورد اطلاعاتی راجع به کامپیوتر و زبانهای برنامه نویسی

مقاله درمورد اطلاعاتی راجع به...

پاورپوینت درباره شبکه های عصبی مصنوعی در حال تحول

پاورپوینت درباره شبکه های...

امام حسین 37 ص

امام حسین 37 ص...

مقاله درمورد اطلاع یابی در اینترنت نیاز جوامع اطلاعاتی امروز

مقاله درمورد اطلاع یابی در...

تحقیق در مورد نکاتی در مورد درس های ادبیات 1

تحقیق در مورد نکاتی در مورد درس...

پاورپوینت درباره شبکه های عصبی مصنوعی

پاورپوینت درباره شبکه های عصبی...

مقاله درمورد اصول کلی برای آرماتورگذاری و گره زدنi 32 ص

مقاله درمورد اصول کلی...

اماع علی 70 ص

اماع علی 70 ص...

تحقیق در مورد نیازهای انسان از نظر ابراهام مزلو

تحقیق در مورد نیازهای انسان از...

پاورپوینت درباره شبکه هوشمند سراسری ملی

پاورپوینت درباره شبکه هوشمند سراسری...

کتاب مواد مرکب پیشرفته موروزف و واسلیف Vasiliev and_ E_Morozov Advanced Mechanics of Composite Materials

کتاب مواد مرکب پیشرفته موروزف و...

اقسام توحید 14 ص

اقسام توحید 14 ص...

پاورپوینت درباره سی دی و دی وی دی

پاورپوینت درباره سی دی و دی وی...

دانلودفایل فلش فارسی HTC Desire 816g – D816h Dual Sim مخصوص پردازنده MT6592vرام فارسی

دانلودفایل فلش فارسی HTC Desire 816g...

تحقیق در مورد نیاز ورزش به پیوند با علوم اجتماعی 27 ص

تحقیق در مورد نیاز...

اعتدال و میانه روی و جهاد با نفس 23 ص

اعتدال و میانه...

مقاله درمورد اصول ورزشهای مقاومتی

مقاله درمورد اصول ورزشهای...

پاورپوینت درباره شایعترین راه انتقال HIVAIDS در سطح جهان

پاورپوینت درباره شایعترین...

تحقیق در مورد نوع دادة مجموعه 11 ص

تحقیق در مورد نوع...

پاورپوینت درباره شبکه های Overlay و کاربردهای آنها

پاورپوینت درباره شبکه...

مقاله درمورد اصول و نحوه طراحی یک سیستم کنترلی با استفاده از یک PLC

مقاله درمورد اصول و نحوه...

اصول تربیت از دیدگاه اسلام 16 ص

اصول تربیت از دیدگاه اسلام 16...

مقاله درمورد اصول معماری

مقاله درمورد اصول معماری...

مقاله درمورد اصول مدیریت و رهبری

مقاله درمورد اصول مدیریت و...

تحقیق در مورد نوجوانی حساسترین دوران زندگی 14 ص

تحقیق در مورد...

اسلامى شدن دانشگاهها در نگاه امام خمینى 34 ص

اسلامى شدن دانشگاهها در...

پاورپوینت درباره سیر تغییرات و تحولات خانواده

پاورپوینت درباره سیر تغییرات ...

مقاله درمورد اصول سرپرستی

مقاله درمورد اصول سرپرستی...

پاورپوینت درباره سیستم و اهمیت چنین نگرشی به پدیده ها

پاورپوینت درباره سیستم...

تحقیق در مورد نوترون

تحقیق در مورد نوترون...

اسلام شناسی 176 ص

اسلام شناسی 176 ص...

مقاله درمورد اصول اولیّه برش با آب

مقاله درمورد اصول اولیّه برش با آب...

تحقیق در مورد نهاد اجتماعی 24 ص

تحقیق در مورد نهاد اجتماعی 24 ص...

مقاله درمورد اصول آرماتور گذاری پی ، دیوار، ستون

مقاله درمورد اصول آرماتور گذاری ...

استدلال بر وجود عالمى ماوراى این جهان مادى که ملائکه و جن بدان تعلق دارند 14 ص

استدلال بر وجود عالمى ماوراى این...

تحقیق در مورد نماد مستعد برای تفکرات ، تصورات و حتی توهمات 35 ص

تحقیق در مورد نماد...

7 طرح سری درس ریاضی نهم پی دی اف بدون نام و مشخصات
هفت طرح درس روزانه آماده ریاضی نهم به شکل پی دی اف بدون نام و مشخصات
3 طرح درس سالانه و 3 طرح درس روزانه ریاضی متوسطه اول به شکل ورد
اثرات متقابل اکوسیستمهای کشاورزی و اکو سیستمهای طبیعی 10 ص
prokaryotes مطالعه شناسایی Pseudomonas syringae در خاک و گیاه با استفاده از روش تشخیص مستقیم ورد 13
امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان 33 ص
الگوریتم های ژنتیکی به کاربره شده در مدیریت ترافیک هوایی 25 ص
اطلاعات در مورد تصمیم گیری برای مدیریت میانی 13 ص
اصول مدیریت و رهبری 26 ص
آینده مدیریت منابع انسانی 16 ص
گزارش تخصصی درس ریاضی متوسطه اول
تأسیس شرکت حسابرسی (پروژه کارآفرینی رشته حسابداری)
مجموعه سوالات ریاضی دهم و هندسه دهم به شکل ورد و پی دی اف
تحقیق درباره روشهای جمع آوری و دفع زباله
اساسنامه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
تحقیق درباره بهـره و ربـا در اسـلام
تحقیق درباره طراحی میکسرها و کاربردهای آنها
مقاله درباره ام آر آی ،تصویر برداری تشدید مغناطیسی (MRI) 20 صفحه به صورت ورد
مقاله روش های نوین در تدریس ادبیات فارسی دوره ابتدایی 13 صفحه به صورت ورد
پنج کتاب اصلی John W. Creswell به زبان انگلیسی درباره روش تحقیق،راهنمایی جامع برای دانش جویان با فرمت pdf و کیفیت عالی
تغذیه دی اکسید کربن 46 ص
تصفیه بیولوژیکی پسآب صنعتی در پتروشیمی آبادان 31 ص
تصفیه آبهای صنعتی 19 ص
ترکیبات شیمیایی چای 12 ص
تخریب فلزات با عوامل غیر خوردگی 13 ص
تحقیق زیست شناسی درباره آوند چوبی 19 ص
تحقیق زیست شناسی درباره آوندها 17 ص
تحقیق درباره پوست خزندگان 21 ص
تحقیق درباره پس‏آبهای صنعتی 14 ص
تحقیق درباره مرگ ستاره 61 ص

کلمات کلیدی :یعت گرفت مام کاظم رای مأمون یحیی رمکی اکم نجا گرفت عاقبت مأمون امین دبیر فضل رفدار مین پاه یگری مأمون هارون راسان ولایتعهد باسیان کردند مادرش فرستاد
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

دانلود تحقیق رباتیک

رباتیک

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات:40

بخشی از متن

2 تعریف ربات

دو تعریف موجود در رابطه با کلمه ربات از قرار زیر می باشند[9] :

1 تعریفــی که توسطConcise Oxford Dic. صورت گرفتــه است؛ ماشینی مکانیکی با ظاهر یک انسان که باهوش و مطیع بوده ولی فاقد شخصیت است. این تعریف چندان دقیق نیست، زیرا تمام رباتهای موجود دارای ظاهری انسانی نبوده و تمایل به چنین امری نیز وجود ندارد.

2 تعریفی که توسط مؤسسه ربات آمریکا صورت گرفته است؛ وسیله ای با دقت عمل زیاد که قابل برنامه ریزی مجدد بوده و توانایی انجام چند کار را دارد و برای حمل مواد، قطعات، ابزارها یا سیستم های تخصصی طراحی شده و دارای حرکات مختلف برنامه ریزی شده است و هدف از ساخت آن انجام وظایف گوناگون می باشد.

3 دسته بندی رباتها

رباتها در سطوح مختلف دو خاصیت مشخص را دارا می باشند :

1 تنوع در عملکرد

2 قابلیت تطبیق خودکار با محیط

به منظور دسته بندی رباتها لازم است که قادر به تعریف و تشخیص انواع مختلف آنــــــها باشیم. سه

دسته بندی مختلف در مورد رباتها وجود دارد. دسته بندی اتحادیــــــه رباتهای ژاپنی، دسته بندی

مؤسسه رباتیک آمریکا و دسته بندی اتحادیه فرانسوی رباتهای صنعتی.[9]

13دسته بندی اتحادیه رباتهای ژاپنی

انجمن رباتهای صنعتی ژاپن، رباتها را به شش گروه زیر تقسیم می کند :

1 یک دست مکانیکی که توسط اپراتور کار می کند : وسیله ای است که دارای درجات آزادی متعدد بوده و توسط عامل انسانی کار می کند.

2 ربات با ترکیبات ثابت : این دسته رباتها با ترکیبات ثابت طراحی می شوند. در این حالت یک دست مکانیکی کارهای مکانیکی را با قدمهای متوالی تعریف شده انجام می دهد و به سادگی ترتیب کارها قابل تغییر نیست.

3 ربات با ترکیبات متغیر : یک دست مکانیکی که کارهای تکراری را با قدمهای متوالی و با ترتیب تعریف شده، انجام می دهد و این ترتیب به سادگی قابل تغییر است.

4 ربات قابل آموزش : اپراتور در ابتدای امر به صورت دستی با هدایت یا کنترل ربات کاری را که باید انجام شود، انجام می دهد و ربات مراحل انجام وظیفه را در حافظه ضبط می کند. هر وقت که لازم باشد، می توان اطلاعات ضبط شده را از ربات درخواست نمود و ربات وظیفه درخواست شده را بصورت خودکار انجام می دهد.

5 ربات با کنترل عددی : اپراتور وظیفه ربات را توسط یک برنامه کامپیوتری به او تفهیم می نماید و نیازی به هدایت دستی ربات نیست. درواقع ربات با کنترل عددی، رباتی است که با برنامه کامپیوتری کار می کند.

6 ربات باهوش : این ربات درک از محیط و استعداد انجام کار با توجه به تغییر در شرایط و محدوده عمل کار را دارد.

23 دسته بندی مؤسسه رباتیک آمریکا

انستیتوی رباتیک آمریکا تنها موارد 3 و 4 و 5 و 6 را به عنوان ربات پذیرفته است.

33 دسته بندی اتحادیه فرانسوی رباتهای صنعتی

مؤسسه ربات صنعتی فرانسوی، رباتها را به شکل زیر تقسیم کرده است :

نوع A : دستگاهی که توسط دست یا از راه دور کنترل می شود (مورد 1 طبقه بندی قبل).

نوع B : وسیلة حمل کننده خودکار با یک سیکل محاسبه شده از قبل (موارد 2 و 3 طبقه بندی قبل).

نوع C : دستگاهی قابل برنامه ریزی و با توانایی خود کنترل (موارد 4 و 5 طبقه بندی قبل).

نوع D : دستگاهی که قادر است اطلاعات معینی از محیط را بدست بیاورد و به عنوان ربات باهوش معروف است (مورد 6 طبقه بندی قبل).

4 اجزاء اصلی یک ربات

مهندسی ربات، مهندسیهای نرم افزار، سخت افزار، برق و مکانیک را در خدمت خود گرفته است. بعضی مواقع این علوم به حد کافی پیچیده می باشند. همچنانکه در شکل 22 مشاهده می شود هر ربات دارای 5 مؤلفه به شرح ذیل می باشد [9]و[15]:

14 بازوی مکانیکی ماهر(Mechanical Manipulator)

بازوی مکانیکی شامل چندین واصل است که با مفصلها به هم وصل می شوند. این واصلها در جهات مختلف در فضای کاری قادر به حرکت می باشند. حرکت یک مفصل بخصوص باعث حرکت یک یا چند واصل می شود. عامل تحریک مفصل می تواند مستقیماً یا از طریق بعضی انتقالات مکانیکی بر واصل بعدی متصل شود. به واصل نهایی بازوی مکانیکی وسیله کاری ربات وصل شده است که به آن عامل نهایی می گویند. هر یک از مفصلهای ربات یک محور مفصل دارند که واصل حول آن می چرخد. هر محور مفصل یک درجه آزادی(D.O.F.) تعریف می کند. بیشتر رباتها دارای 6 درجه آزادی می باشند به عبارت دیگر دارای 6 مفصل، بمنظور حرکت در 6 جهت. اولین سه مفصل ربات به عنوان محورهای اصلی شناخته می شوند. بطورکلی صرفنظر از جزئیات، محورهایی که برای محاسبه موقعیت









سایر محصولات :
دانلود تحقیق رباتیک

دانلود تحقیق رباتیک...

تستهای غیر مخرب

تستهای غیر مخرب...

پاورپوینتی در مورد سیستمهای طبقه بندی و نامگذاری

پاورپوینتی در مورد سیستمهای طبقه بندی و...

تحقیق در مورد کود منگنز

تحقیق در مورد کود منگنز...

تزریق اسیدهای آمینه به تخم مرغ مادران گوشتی و اثر آن بر درصد جوجه در آوری

تزریق اسیدهای آمینه به...

ترس از امتحان

ترس از امتحان...

تحقیق در مورد کود منگنز 8 ص

تحقیق در مورد کود منگنز 8...

پاورپوینتی در مورد سیستم های اطلاعات جغرافیاییGIS

پاورپوینتی در مورد سیستم...

تخریب فلزات با عوامل غیر خوردگی

تخریب فلزات با عوامل غیر...

پاورپوینتی در مورد سیستم های محافظتی و مکان یابی الکترونیکی

پاورپوینتی در مورد...

تحقیق در مورد کمیل کیست

تحقیق در مورد کمیل کیست...

تحولات خاورمیانه

تحولات خاورمیانه...

تحلیلی بر پایان نامه های جمعیت شناسی

تحلیلی بر پایان نامه های جمعیت شناسی...

تحقیق در مورد کار با دایرکتوریها 8 ص

تحقیق در مورد کار با دایرکتوریها...

پاورپوینتی در مورد سیر تحولات نگرش به موضوع نگهداری و تعمیرات

پاورپوینتی در مورد سیر تحولات نگرش به...

تحقیقات

تحقیقات...

پاورپوینتی در مورد سیستم مکانیزه دبیرخانه کدکس غذایی ایران

پاورپوینتی در مورد سیستم مکانیزه...

تحقیق در مورد قیام امام خمینی و امام حسین

تحقیق در مورد قیام امام...

تحقیق

تحقیق...

تحقیق زیست شناسی درباره بافت اسکلرانشیم دارای 5 صفحه

تحقیق زیست شناسی درباره...

تحقیق در مورد قیام امام حسین 23ص

تحقیق در مورد قیام امام...

پاورپوینتی در مورد سیستم مدیریت اسناد و آرشیو الکترونیکی

پاورپوینتی در مورد سیستم...

تحقیق درباره یفمینیسم

تحقیق درباره یفمینیسم...

پاورپوینتی در مورد سمپاشها

پاورپوینتی در مورد سمپاشها...

تحقیق در مورد قضا و قدر

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره تلویزیون و کودک 50ص

تحقیق درباره تلویزیون و کودک 50ص...

پاورپوینتی در مورد سیستم شناسایی و ردیابی کشتیها از راه دور

پاورپوینتی در مورد سیستم شناسایی...

تحقیق درباره انواع جلبک ها

تحقیق درباره انواع جلبک...

تحقیق در مورد قسم های قرآنی 12ص

تحقیق در مورد...

تحقیق آماری 100 ص

تحقیق آماری 100...

تحقیق در مورد قرآن و ضرورت آن 17 ص

تحقیق در مورد قرآن و ضرورت آن...

پاورپوینتی در مورد سمینار پول و بانکداری

پاورپوینتی در مورد سمینار پول...

تحقیق 15 صفحه ای درباره ی علت انبساط غیر عادی آب درست

تحقیق 15 صفحه ای درباره ی علت...

تحقیق در مورد قرآن و رویداد غدیر 17 ص

تحقیق در مورد قرآن...

تحقیق 12 صفحه ای درباره اتم

تحقیق 12 صفحه ای...

پاورپوینتی در مورد ساختمان و عمل دستگاه عضلانی بدن

پاورپوینتی در مورد ساختمان...

تحقیق کیفی

تحقیق کیفی...

تحقیق در مورد قرآن معجزة جاوید پیامبر 17 ص

تحقیق در مورد قرآن معجزة جاوید...

تحریم ایران1

تحریم ایران1...

پاورپوینتی در مورد ریز مغذی های مهم در کودکان

پاورپوینتی در مورد ریز مغذی های...

تحقیق در مورد قدرت جذر و مد

تحقیق در مورد قدرت جذر...

تجزیه کیفی مواد آلی به روش ذوب قلیایی جهت تشخیص ازت

تجزیه کیفی مواد آلی به...

تجزیه و تحلیل نسبت های مالی شرکت رینگ سازی مشهد 25 ص

تجزیه و تحلیل...

تحقیق در مورد قانون جاذبه و دافعه علی 21 ص

تحقیق در مورد قانون جاذبه...

تبیین روانکاوی فروید 35 ص

تبیین روانکاوی فروید 35 ...

پاورپوینتی در مورد ساختار دولت و ساختار اجرائی آن در قانون اساسیجمهوری اسلامی ایران

پاورپوینتی در مورد ساختار دولت و...

تحقیق در مورد فیزیک الکتریسیته 13 ص

تحقیق در مورد...

تبلیغ و اطلاع رسانی وکلای دادگستری در اینترنت

تبلیغ و اطلاع رسانی وکلای دادگستری...

پاورپوینتی در مورد ساخت قطعات حافظه دار NiTi به روش متالورژی پودر جهت کاربردهای پزشکی

پاورپوینتی در مورد ساخت قطعات حافظه دار...

تحقیق در مورد فواید و مضرات چت

تحقیق در مورد فواید...

گزارش کارآموزی آژانس هواپیمایی
دانلود تحلیل محتوای علوم چهارم و پنجم براساس اهداف آموزشی مریل ..
دانلود روشها و فنون تــدریس ..
اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی پایه هشتم، یادگیری مفاهیم درس
دانلود روشها و فنون تــدریس ..
گزارش کارآموزی آژانس هواپیمایی
اقدام پژوهی درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی
اقدام پژوهی در مورد افزایش سطح یادگیری دانش آموزان
اقدام پژوهی درس زبان انگلیسی پایه هشتم، یادگیری مفاهیم درس
پاورپوینت گامی به سوی خلاصه سازی چکیده ای
پاورپوینت گامهای اجرایی حسابداری تعهدی
پاورپوینت گاز کروماتوگرافی
پاورپوینت کیلوماستیکس مسنیلی
پاورپوینت کیفیت خدمات در شبکه های کامپیوتری
پاورپوینت در مورد کیفیت آب
پاورپوینت کنترل مایع
پاورپوینت کنترل فیزیکوشیمیایی
پاورپوینت در مورد کمپوت آناناس
پاورپوینت برنامه ریزی و کنترل موجودی (1)

کلمات کلیدی :فرانسوی رباتهای صنعتی اتحایه فرانسوی رباتهای بنی اتحایه فرانسوی قابل برنامه ریزی انلو تحقیق رباتیک سته بنی طبقه بنی بنی قبل بنی اتحایه بازوی مکانیکی قبل نوع رباتیک آمریکا انجام مکانیکی رباتها تعریف رباتهای کنترل برنامه آمریکا
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

انگوباتورها

انگوباتورها

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 30 صفحه


قسمتی از متن .doc :

به نام ایزد منان

موضوع:

استاد محترم :

تهیه کننده :

سلماز زاهدرحیمی – زهره صفری

انکوباتورها

آشنایی با انکوباتورها

تعریف : دستگاه هایی هستند که برای نگهداری و کشت نمونه های آزمایشگاهی در شرایط خاص محیطی به لحاظ دما ، رطوبت و ترکیب گازهای مو جود در هوا و.. به کار می روند .

انکوباتور چیست؟

انکوباتور از نظر لغوی، نام دستگاهی است که در بیمارستان ها برای نگهداری نوزادانی که پیش از موعد مقرر به دنیا آمده اند یا در زمان تولد ، از استانداردهای فیزیولوژی لازم در مقایسه با سایر نوزادان برخوردار نیستند ، استفاده می شود .

این ابزار ، در مرغداری ها برای گرما دهی لازم برای تبدیل تخم به جوجه نیز به کار می رود . اگر در این جا ، به جای بیمارستان ، کلمه صنعت را به کار ببریم و به جای نوزادان ، کلمه افکار خلاق را استفاده کنیم ، نقش و جایگاه انکوباتورهای صنعتی ، بیش از پیش در ذهن خواننده آشکار می شود. باید گفت اتفاقی که برای بچه ها یا تخم مرغها در یک دستگاه انکوباتور می افتد، در یک انکوباتور تجاری برای ایده ها و فکرهای کارآفرینانه رخ می دهد.

یک انکوباتور یا مرکز رشد مجموعه ای متشکل از یک یا چند ساختمان است که واحدهای تحقیقاتی نوپا نظیر هسته های تحقیقاتی دانشگاهی، شرکتهای تحقیقاتی خصوصی و مراکز تحقیق و توسعه صنایع و سازمانهای اجرایی به صورت موقت در آن مستقر و از خدمات پشتیبانی دایر شده در این مرکز، بهره مند می شوند

طبقه بندی انکوباتورهاانکوباتورها را می توان به چهار دسته عمده تقسیم بندی کرد :

-1 انکوباتورهای صنعتی: این گروه از انکوباتورها توسط نهادهای دولتی و مؤسسات غیرانتفاعی حمایت می شوند و هدف آنها ایجاد کار از طریق حمایت از کارفرمایان است. این انکوباتورها اغلب در ساختمانهای بازسازی شده، کارخانه های متروکه، انبارها، مدارس، ساختمان اداره¬ها و سایر فضاهایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، راه اندازی می شوند. -2 انکوباتورهای دانشگاهی: این نوع انکوباتورها به منظور تجاری کردن دانش فنی، فناوری و مالکیت معنوی ایجاد شده و از طریق فعالیتهای پژوهشی









سایر محصولات :
انگوباتورها

انگوباتورها ...

تحقیق در مورد «ابهام در مورد معامله ولزوم رفع‌آن

تحقیق در مورد...

املاح معد نی

املاح معد نی...

تحقیق در مورد « طرح ریزی توزیع نیازمندیها » 34 ص

تحقیق در مورد « طرح ریزی توزیع...

انتقال حرارات

انتقال حرارات...

اثر هوای اضافی دراحتراق

اثر هوای اضافی دراحتراق...

اثرات مونوکسید و دی اکسید کربن

اثرات مونوکسید و...

دانلود رام اندروید 7 برای سونی X COMPACT مدل E5321

دانلود رام اندروید 7...

دانلود رام اندروید 7 برای سونی X مدل E5122

دانلود رام اندروید 7 برای سونی...

پروژه بتن ساختمان 3 طبقه همراه با نقشه اتوکد و دفترچه محاسبات

پروژه بتن ساختمان 3 طبقه همراه با...

دانلود پاورپوینت مراقبتهای ادغام یافته وجامع سالمندی

دانلود پاورپوینت مراقبتهای ادغام یافته...

دانلود پاورپوینت خونریزی حاد گوارشی اقدامات درمانی اولیه

دانلود پاورپوینت خونریزی حاد...

حفاظت از محیط زیست

حفاظت از محیط زیست...

نرم افزار محاسبه Ie

نرم افزار محاسبه Ie...

دفترچه محاسبات سوله

دفترچه محاسبات سوله...

دانلود پاورپوینت 9 ماده خوراکی که هوش را از بین می برد

دانلود پاورپوینت 9 ماده خوراکی که هوش...

میز _ جا روزنامه ای

میز _ جا روزنامه...

دانلود پاورپوینت Fracture Fixation Internal External

دانلود پاورپوینت Fracture Fixation Internal...

پروژه بتن سازه 5 طبقه

پروژه بتن سازه...

پاورپوینت در مورد اینترا آئورتیک بالون پمپ

پاورپوینت در مورد اینترا آئورتیک بالون...

پاورپوینت در مورد الگوهای اتمی واقعیت ا تم

پاورپوینت در مورد الگوهای اتمی...

پاورپوینت در مورد انگیزش در کار

پاورپوینت در مورد انگیزش...

پاورپوینت در مورد انفجار مواد منفجره با استفاده از چاشنی الکتریکی و دستگاه اکسپلودر

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد انجمن خیریه حمایت از بیماران خاص شهرستان مهدیشهر

پاورپوینت در مورد ...

پاورپوینت در مورد اصول عقاید نبوت

پاورپوینت در مورد اصول...

پاورپوینت در مورد اصول مشترک و ویژگی های عمومی پیامبران

پاورپوینت در مورد اصول...

پاورپوینت در مورد اقدامات انجام شده و پیشنهادات در مورد کوروناویروس جدید MERS در حج 1394

پاورپوینت در مورد ...

پاورپوینت در مورد اقتصاد مقاومتیمفاهیم، قلمرو و راهکارها

پاورپوینت در مورد...

کتاب Handbook of Evidence Based Radiation Oncology زبان اصلی

کتاب Handbook of...

پاورپوینت در مورد اسکولیوز

پاورپوینت در مورد اسکولیوز...

پاورپوینت در مورد استفاده ازآنالو در آموزش شیمی

پاورپوینت در مورد استفاده ازآنالو...

پاورپوینت در مورد استفاده از کامپوزیت های FRP در ساخت،بهسازی و تقویت سازه ها

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد استفاده از عدد در معماری

پاورپوینت در مورد ...

توسعه اقتصادی

توسعه اقتصادی...

پاورپوینت در مورد ارائه راهکارهای ایجاد شرایط عالم پرور و قابل رصد

پاورپوینت در مورد ارائه راهکارهای ایجاد...

پاورپوینت در مورد استدلال بالینی

پاورپوینت در مورد استدلال بالینی...

پاورپوینت در مورد استرس شغلی

پاورپوینت در مورد استرس...

پاورپوینت در مورد استانداردها و الگوهای مصرف

پاورپوینت در مورد استانداردها و...

پاورپوینت در مورد اجرای دوره های آموزشی تربیت مربی در پاسخ پزشکی به حوادث پرتوی

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد اختلا لات هیپرتانسیو حاملگی

پاورپوینت در مورد ...

پاورپوینت در مورد اجزاء فرعی پمپ ها

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد اتصال سری مقاومت های اهمی

پاورپوینت در مورد ...

پاورپوینت در مورد آمادگی و تصمیم راسخ برای ورود به دنیای کسب و کار

پاورپوینت در مورد آمادگی و...

پاورپوینت در مورد آمار و احتمال مهندسی

پاورپوینت در مورد آمار...

پاورپوینت در مورد آشنایی با کلیات کتاب ریاضی پایه نهم

پاورپوینت در مورد ...

پاورپوینت در مورد آشنایی با اصول انتخاب الکترود بر مبنای

پاورپوینت در مورد آشنایی با...

پاورپوینت در مورد آتش و آتش سوزی

پاورپوینت در مورد آتش و آتش...

پاورپوینت در مورد آرسنیک

پاورپوینت در مورد آرسنیک...

پاورپوینت در مورد آبیاری بارانی

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد آشنائی با کوره های قوس الکتریکی DC و مقایسه آن با کوره های AC

پاورپوینت در مورد ...

خانه داوودی مشهد +معماری
خاتم سازی
جوشکاری خال، شکاف و طرح
جایگاه ممتاز معماری اسلامی در هنر جهان
تعریف میدان
ضرر و شیوه های جبران آن در نظریه مسئولیت مدنی در حقوق ایران
روابط معلم و دانش آموز
پایان نامه دوپینگ و داروهای غیرمجاز ورزشی
تاثیر آموزش هنر در مدارس دوره ی ابتدایی
رابطه مفهوم گناه و جرم
شستشوی پشم
رنگرزی بر روی پنبه
بررسی روشهای بهبود رنگرزی الیاف پنبه با رنگزاهای طبیعی
روابط معلم و دانش آموز
تفکیک قوا 14 ص

کلمات کلیدی :رای نگهداری نکوباتورها حقیقاتی نکوباتور ستفاده
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد مشکلات روش های فعال تدریس دوره ابتدایی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .DOC ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 32 صفحه


قسمتی از متن .DOC :

فصل اول

مقدمه:

در روند تعلیم و تربیت روش های فعا ل تدریس به منزله ابراز های کار معلمان تلقی می گردند و هر اندازه که با روش های متفاوت آشنا باشیم ابرازهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت توسط این ابزاهاست که می توان محتوا و مواد دلخواه را با توجه به عامل زمان و مکان در اختیار دانش آموزان قرار داد.

روش های معال تدریس جزو مهارت های حرفه ای معلمان محسوب می شود و هنر معلم در کیفیت انتخاب و اجرای آنهاست.از آنجا که اطلاعات و توانایی های افراد متفاوت است نحوه ی یادگیری و چگونگی آموزش آنها نیز متفاوت است به این سبب معلمان باید به روش های گوناگون تدریس مجهز باشند تا بتوانند بر اساس توانایی فرا گیران خود تدرسی مطلوبی را ارائه دهند .

امروزه روش های فعال تدریسی که بتوانند فعالیت های دانش آموزان را تقویت و یادگیری را به یک جریان دو سویه تبدیل کند از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد ولی متاسفانه امروزه اغلب فرایندها ی آموزشی آثار و اهداف مورد نظر یادگیری را به دست نمی آورند و کلاس محل تکثیر دانش و اطلاعات می شود و معلم می کوشد کلیه مفاهیم را در ذهن دانش اموزان انبار کند و خلاقیت نوآوری و رشد استعداد های آنان را نادیده بگیرد که چنین یادگیری نیز پایدار نخواهد بود.

کلیات :

با توجه به اهمیت موضوع در این تحقیق مشکلات روش های فعال تدریس دوره ابتدایی مدرسه مهدیه کرمان بررسی شد.به عبارت دیگر مشکلات مربوط به برنامه ریز و مشکلات مربوط به کلاس درس به عنوان متغیر مورد بررسی قرار گرفت.در این پژوهش از روش نمونه برداری تصادفی ساده استفاده شد.

جامعه آماری را کلیه معلمان دوره ابتدایی مدرسه مهدیه کرمان در پایه های مختلف در سال تحصیلی 87-86 تشکیل می دهند .

جهت بررسی مشکلات مربوطه به کارگیری روش های فعال تدریس از پسشنامه محقق ساخته استفاده شد.داده های به دست آمده به وسیله شاخص های اماری (فراوانی؟ درصد فراوانی ؟ جداول و نمودار )مورد تحلیل قرار گرفت .

نتایج نشان می دهد عدم آشنایی معلمان با دانش استفاده از روش های آموزش فعال :مسائل مربوط به دانش محتوا و دانش آموزش مسائل مربوط به انتخاب اهداف اموزشی مسائل مربوط به ارزیابی یادگیری دانش آموزان ویژگی های گروه های سنی دانش اموزان سطوح مختلف مهارت دانش آموزان و حجم زیاد کتب درسی با بیشترین فراوانی مربوط به گزینه های "خیلی زیاد"و "زیاد" موجب عدم به کار گیری روش های فعال تدریس شده است.

مشکلاتی مانند کمبود وقت و مسائل مربوط به تعامل دانش اموزان با یکدیگر و استفاده از طرح های آموزشی از جمله مسائلی هستند که مانع از به کار گیری مناسب روش های فعال تدریس شده اند.

با توجه به موضوع تحقیق و اهداف در نظر گفته شده برای ان روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می باشد .جامعه اماری شامل معلمان کلاس های پایه های مختلف و دبستان و مدیر مدرسه می باشد به عبارتی تعداد 20معلم حجم جامعه ی اماری را تشکیل می دهند .

دراین پژوهش روش جمع آوری داده ها به صورت نونه برداری تصادفی می باشد.از پرسش نامه ی محقق ساخته استفاده شده است.

به عبارت دیگر برای دستیابی به مشکلاتی که معلمان جهت استفاده از روش های فعال تدریس دارند(مشکلات یاد دهنده ?مشکلات مربوط به یادگیرنده )از پرسش نامه ی محقق ساخته استفاده شد.

جهت بررسی مشکلات مربوط به یاددهنده در استفاده از روش های فعال پرسش نامه بین معلمان جامعه آماری توزیع گردد.پرسش نامه از نوع بی نام و سولات آن از نوع بسته پاسخ می باشد که شامل 4 طیف ?خیلی زیاد ?زیاد ?کم و خیلی کم می باشد.

پرسش نامه شامل 10 سوال مربوط به مشکلات به یادگیری روش های فعال تدریس از نظر عدم آشنایی دانش محتوا انتخاب اهداف آموزشی ?ارزیابی یادگیری ?طراحی آموزشی ?تعمل دانش اموزان با یکدیگر ویژگی های منفی و سطوح مختلف مهارت دانش اموزان بیان گردید.

الگوی عمومی تدریس

الگوی تدریس چیست؟

الگو معمولا" به نمونه ی کوچکی از یک شی و یا به مجموعه ای از اشیای بیشمار گفته می شود که ویژگی های اصلی و مهم آن شی و بزرگ و یا اشیا داشته باشد.الگوی تدریس چهار چوب ویژه ای است که عناصر مهم تدریس در درون ان قابل مطالعه است.انتخاب یک الگوی تدریس بستگی به نوع آگاهی معلم از فلسفه و نگرش های تعلیم وتربیت خواهد داشت.تدریس یک فرایند است و فعالیتی است که در داخل یک الگو صورت می گیرد الگوهای تدریس متعددی توسط صاحب نظران معرفی شده اند که مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

الگوی عمومی تدریس (generd teadhing)

این الگو توسط رابرت گلیندر در سال 1961 مطرح شد که در سال 1971 توسط "راجرز"و"رابینسون" ربط داده شد.

فرایند تدریس به 5 مرحله تقسیم خواهد شد:

1-تعیین هدفهای تدریس و هدفهای رفتاری :

معلم باید هدفهای تدریس خود را به صورتی عینی و قابل اندازه گیری تعریف و مشخص کند.

2-تعیین فتار ورودی وارزیابی تشخیصی:

اصطلاح رفتار ورودی در اینجا منعکس کننده کلیه یادگیریهای گذشته فراگیران ?توانایی های عقلی وضع انگیزشی و برخی اجتماعی و اقتصادی موثر در یادگیری و میزان رشد آنان است.

3-تعیین شیوه ها و وسائل تدریس:

در این مرحله معلم با اگاهی از شرایط و موقعیت آموزشی یکی از روشها مانند روش سخنرانی ?آموزشی آموزش انفرادی و... را انتخاب کند و وسائل تدریسی را نیز توجه به مفاهیم شرایط و ویژگی های فراگیران برگزیند.

4- سازماندهی شرایط و موقعیت های آموزشی :

معلم باید قادر باشد که با ابتکار و خلاقیت حداکثر استفاده از امکانات موجود در امر تدریس و تحقیق اهداف اموزشی را ببرد.

5-ارزشیابی و سنجش و عملکرد:

معلم در این مرحله علاوه بر ارزشیابی های معمولی می تواند عملکرد بشاگردان را موقعیت های متعدد مانند انجام دادن پروژه شرکت در فعالیت های آموزشی و... را ارزیابی کند و در صورت عدم موفقیت با توجه به نتایج ارزشیابی به ترمیم و اصلاح مراحل قبلی الگو اقدام کند.

انتخاب روش تدریس

از مراحل مهم طراحی آموزشی انتخاب روش تدریس است معلم بعد از انتخاب محتوی و قبل از تعیین وسیله باید خط مشی و روش مناسب تدریس خود را نتخاب کند .

به مجوعه تدابیر منطقی که برای رسیدن به هدف با توجه به شرایط و امکانات اتخاذ شود تدریس گویند.

انواع روش های تدریس

روش نمایشی (نمایش عملی )روش آزمایشی (آزمایشگاهی )

این روش بر مشاهده و دیدن استوار است افراد مهارت های خاصی را از طریق دی دن فرا می گیرند.به عنوان مثال معلم در کلاس دروس تصمیم دارد کار کردن با یک وسیله را به یک دانش آموز یباد دهد که از طریق این روش می تواند عمل کند .مهمترین حسن این روش ?به کار گیری اشیای حقیقی و واقعی در آموزش است و بیشتر برای درسهایی که جنبه ی عملی دارند کاربرد دارد.

مراحل اجرای روش نمایشی

1-مرحله آمادگی :

معلم باید هدف را از تدریس مشخص کند و امکانات لازم را از قبل فراهم نماید و از سالم بودن آن ابراز اطمینان حاصل کند.

2-مرحله توضیح:

معلم قبل از تدریس باید اهداف تعیین شده را برای شاگردان به وضوح بیان کند نحوه و علت انجام دادن عمل را توضیح دهد و سوالاتی را که انتظار داردشاگردان در پایان تدریس پاسخ دهند را مطرح کند که باعث جلب توجه شاگردان شود .

3-مرحله نمایشی:

معلم باید روش صحیح کار و مراحل آن را به نمایش بگذارد و به عنوان مثال فرایند کار یک موتور دیزل را به دانش اموزان توضیح دهد.

4-مرحله آموزش و سنجش :

بعد از اجرای مراحل بالا معلم باید از دانش اموزان باز خورد دریافت کند تا متوجه شود که دانش آموزان دوموضوع را فهمیده اند یا نه (مهارت لازم را کسب کرده اند یا نه؟)









سایر محصولات :
تحقیق در مورد مشکلات روش های فعال تدریس دوره ابتدایی

تحقیق در مورد مشکلات روش...

تحقیق در مورد مسائل نظام اجتماعی ایران بعد از سال 68

تحقیق در مورد مسائل نظام اجتماعی ایران...

تحقیق در مورد مرگ تا رستاخیز 53 ص

تحقیق در مورد مرگ...

تحقیق در مورد مروری بر سیستم سوخت رسانی گاز فشرده

تحقیق در مورد مروری بر سیستم سوخت...

تحقیق در مورد مردم مدینه ورسول اکرم 176 ص

تحقیق در مورد مردم مدینه...

تحقیق در مورد مراحل تولید عسل 72 ص

تحقیق در مورد مراحل...

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 41 ص

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 41...

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین 92 ص

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره...

تحقیق در مورد مدیریت دانش پروژه درس اقتصاد و مدیریت صنعتی 38 ص

تحقیق در مورد مدیریت دانش ...

تحقیق در مورد مدیریت استرایک در صنعت توریسم 40 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک 107 ص

تحقیق در مورد مدیریت...

تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری 20

تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با...

تحقیق در مورد مدیریت آموزشی ، اصول و کاربرد آنها

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد مدار تون کنترل با عملکرد فوق العاده

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد محیط زیست و ضرورت حفاظت از آن 111 ص

تحقیق در مورد محیط زیست و ضرورت...

تحقیق در مورد محمدرضا آقاسی

تحقیق در مورد محمدرضا آقاسی...

تحقیق در مورد محاسبه سود و زیان

تحقیق در مورد محاسبه...

تحقیق در مورد متین

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد متن کامل نهج البلاغه

تحقیق در مورد متن کامل نهج...

فایل cert گوشی سامسونگ SM_G900A

فایل cert گوشی سامسونگ SM_G900A...

دانلود جزوه اصول طراحی کامپایلر در پاورپوینت. 247 اسلاید پاورپوینت

دانلود جزوه اصول طراحی...

فایل cert گوشی سامسونگ GT_S7582

فایل cert گوشی سامسونگ GT_S7582...

تجقیق در مورد الفبای مدیریت زنجیره تامین

تجقیق در مورد الفبای مدیریت...

تجقیق در مورد الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی و تأثیر آن بر گروه کالاهای 27 ص

تجقیق در مورد الحاق ایران...

تجقیق در مورد اقدامات ناب و چالشهای جهانی 20 ص

تجقیق در مورد اقدامات...

فایل cert گوشی سامسونگ GT_I9060

فایل cert گوشی سامسونگ GT_I9060...

تجقیق در مورد اقتصاد2

تجقیق در مورد اقتصاد2...

تجقیق در مورد اقتصاد

تجقیق در مورد اقتصاد...

تجقیق در مورد اقتصاد ایران

تجقیق در مورد اقتصاد ایران...

تجقیق در مورد اقتصاد ایران 15 ص

تجقیق در مورد اقتصاد ایران...

دانلود تحقیق در مورد فیبر نوریword 15صفحه

دانلود تحقیق در مورد فیبر نوریword...

تجقیق در مورد اقتصاد آمریکا چگونه کار میکند

تجقیق در مورد اقتصاد...

تجقیق در مورد اقتصاد آمریکا چگونه کار میکند 25 ص

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد اقتصاد DFSS – کیفیت بازرگانی – شش سیگما

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد افزایش بهره‌وری شخصی و مدیریت استرس 44 ص

تجقیق در مورد افزایش بهره‌وری شخصی...

تجقیق در مورد اطمینان سازمانی

تجقیق در مورد اطمینان سازمانی...

تجقیق در مورد اطلاعات مدیریتی

تجقیق در مورد اطلاعات مدیریتی...

تجقیق در مورد اصول کنترل کیفیت جامع دمینگ 18ص

تجقیق در مورد اصول کنترل کیفیت...

تجقیق در مورد اطلاعات در مورد تصمیم گیری برای مدیریت میانی 13 ص

تجقیق در مورد اطلاعات در مورد...

تجقیق در مورد اصول ومبانی مدیریت اسلامی 12 ص

تجقیق در مورد اصول...

تجقیق در مورد اصول و مبانی مدل تعالی سرآمدی سازمانی EFQM 47 ص

تجقیق در مورد اصول و مبانی مدل...

تجقیق در مورد اصول مدیریت

تجقیق در مورد اصول مدیریت...

تجقیق در مورد اصول مدیریت 17ص

تجقیق در مورد اصول مدیریت 17ص...

تجقیق در مورد اصول مدیریت و رهبری 26 ص

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد اصول سرپرستی منابع انسانی و اشتباهات مدیران منابع انسانی 78 ص

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت

تجقیق در مورد...

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت 8 ص

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت...

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت 22 ص

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت...

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت 14 ص

تجقیق در مورد اصول مدیریت کیفیت 14...

تجقیق در مورد اصول مدیریت دولتی 17 ص

تجقیق در مورد اصول مدیریت...

تحقیق در مورد مدولاسیون OFDM
تحقیق درباره طبقه بندی راکتورهای صنعتی
پاورپوینت در مورد ریاضی سوم دبستان موضوع تقسیم با باقی مانده (تحقیق دانش آموزی)
تحقیق در مورد نظام آموزشی روسیه 123ص
تحقیق درباره نخود فرنگی 8 ص
تحقیق درباره قوانین کار
تحقیق درباره مقدمه ای بر زبان Ruby 13 ص
تحقیق درباره معرفی شهرستان اردکان 29 ص
تحقیق درباره سوالات درس بیوشیمی رشته ی کشاورزی
تحقیق درباره کود 20 ص
تحقیق درباره کودتای 28 مرداد 50 ص
تحقیق درباره مریستمهای رأسی 17 ص
تحقیق درباره لونگان Longan 11 ص
تحقیق درباره مبارزه با حشرات 18 ص
تحقیق درباره لقاح مصنوعی 14 ص
تحقیق درباره طبقه بندی راکتورهای صنعتی
تحقیق در مورد مدولاسیون OFDM
تحقیق درباره مالچ چیست 12 ص
تحقیق درباره مه 85 ص
تحقیق درباره مالچ ها 18 ص
تحقیق درباره کود منگنز 8 ص
تحقیق درباره هرس 16 ص
تحقیق درباره معادن زغالسنگ طبس 82 ص
تحقیق درباره سل 17 ص
تحقیق در مورد روشهای اجرای شالوده های عمیق 12 ص
تحقیق درباره نقد ادبی 16 ص
تحقیق درباره فرمت BP
تحقیق درباره سیب 11 ص
تحقیق درباره مدیریت کودی در گلزا 7 ص
تحقیق درباره کلزا 17 ص
تحقیق درباره کردستان 142 ص
تحقیق درباره نماتدهای گره ریشه 18 ص
تحقیق درباره سی وسه پل 29 ص
تحقیق درباره سبزی 35 ص
پاورپوینت در مورد پایش و ارزشیابی برنامه EPI
تحقیق درباره موریانه 18 ص
تحقیق در مورد 12
تحقیق درباره ویتامین 6 ص
تحقیق در مورد سازه های فضا کار و علم سازه در مهندسی عمران
تحقیق در مورد علم ریاضی 12ص
تحقیق درباره غنی سازی اورانیوم
تحقیق در مورد عکس اشخاص در طول تاریخ
تحقیق درباره فیزیولوژی گیاهان زراعی 15 ص
تحقیق درباره سن گندم 23 ص
تحقیق در مورد کیوی
تحقیق درباره فراوری گوجه 16 ص
تحقیق درباره شهر 25 ص
تحقیق در مورد عصر علم 14 ص
تحقیق در مورد طرز کار اسیلوسکوپ 10 ص
پاورپوینت در مورد آمار فصل 2(جامعه) (تحقیق دانش آموزی)
پاورپوینت در مورد ریاضی ششم دبستان موضوع مقدارهای متناسب (تحقیق دانش آموزی)
پاورپوینت در مورد هندسه 1 فصل 4(خط و صفحه در فضا) (تحقیق دانش آموزی)
پاورپوینت در مورد زیست و آزمایشگاه دوم دبیرستان موضوع معرفی تریکودینا (تحقیق دانش آموزی)
پاورپوینت در مورد زبان فارسی2 درس هفتم (تحقیق دانش آموزی)

کلمات کلیدی :های فعال دریس محقق ساخه اسفاده سطوح مخلف مهار مخلف مهار دانش مدرسه مهدیه کرمان دوره ابدایی مدرسه فعال دریس دوره روش های های فعال دانش اموزان فعال دریس دانش آموزان پرسش نامه معلم باید مسائل مربوط ویژگی های مشکلا مربوط مربوط مشکلا آموزشی اسفاده انخاب یادگیری معلمان مرحله
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد یولاف وحشی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .DOC ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 3 صفحه


قسمتی از متن .DOC :

یولاف

خصوصیات گیاه شناسی

یولاف وحشی ، Avena Fatua ، گیاهی است یکساله ، تک لپه ای و از خانواده گندمیان که ارتفاع آن به یک متر می رسد . این گیاه گل آذین خوشه ای خیلی باز و پانیکول منظمی دارد که در تمام جهات به طور یکنواخت رشد می کند . سنبلچه های آن منفرد و از پهلو فشرده شده اند ، و در هر یک از آنها 2 تا 3 گل ریشک دار دیده می شود که معمولا گل انتهایی آن عقیم است . پایه این سنبلچه ها تقریبا 2 سانتیمتر طول دارد . گلوم های فوقانی و تحتانی با یکدیگر مساوی و طول آنها به 8 میلیمتر می رسد . قاعده گلوم ها با موهای سفید یا قهوه ای رنگ خشن و طویلی پوشیده شده است و از وسط آن رگبرگ میانی و از نزدیکی قاعده گلومل ریشک طویل و زانوداری خارج می شود که قاعده آن پیچیده و تابیده به نظر می رسد . گل این گیاه سه پرچم دارد و دانه در داخل گلومل باقی می ماند .

ساختمان ظاهری یولاف در نواحی مختلف نسبت به نوع زمین تغییر می کند ، مثلا در نواحی پست و شنی از هر بوته چند ساقه باریک منشعب می شود ، برگ ها کوتاه ، سخت و مقاوم و غلاف آن را موهایی پوشانده است . ولی در اراضی حاصلخیز و مرتفع بوته ها منحصرا یک ساقه نسبتا قوی دارند ، برگ هایشان دراز بوده غلاف آنها معمولا بدون مو است .

تأثیرات بر کیفیت محصول

وجود یولاف وحشی در غلات باعث افزایش رقابت می شود و در نتیجه باعث کاهش عملکرد و کیفیت محصول می گردد . توسعه یولاف وحشی

یولاف وحشی به عنوان مسئله آفرین ترین علف های هرز از طرف تولید کنندگان گندم و جو در بسیاری ایالت های غربی درجه بندی شده است . این علف ها بیشتر از 28 میلیون هکتار از غلات دانه ریز را در ایالات متحده مورد هجوم قرار دادند و در نتیجه کمبود بازده محصول سالانه محاسبه شده و هزینه تولیدی معادل 304 میلیون دلار را منجر می شود . بازده محصولات جو و گندم به شدت تحت تأثیر هجوم یولاف وحشی قرار دارند . تنها یک گیاه یولاف وحشی در فوت مربع می تواند بازده محصول را تا 12% در گندم بهاری و 18% در جو بهاری کاهش دهد. یولاف وحشی مانند جو و گندم رشد می کند . تنها استثناء وضعیت قرار گرفتن گره غلاف برگ اولیه در زمان رشد گیاه جوان است ، در یولاف وحشی گره میانی زیر گره غلاف برگ اولیه طویل می شود تا جوانه را در یک اینچ بالاتر از سطح خاک قرار دهد ، جایی که تاج گیاه تشکیل خواهد شد ، گره غلاف برگ اولیه پایین ترین گره تاجی است که در ساقه قرار دارد .

چرخه زندگی

یولاف وحش یک علف یکساله است که به وسیله دانه تکثیر می شود .

رشد و رویش

بیشتر یولاف وحشی در اوایل تا اواسط بهار رشد کرده و جوانه می زنند . شرایط مرطوب وخنک باعث رشد بهینه می شود و محصولاتی که زودتر بذرافشانی شده اند ، بیشتر تحت هجوم آفات قرار می گیرند . استفاده از کودهای نیتروژنی در اوایل بهار یا پائیز جوانه دهی را تحریک می کند . رشد ریشه ها و ساقه های یولاف وحشی در دو هفته اول کند است اما از آن پس به سرعت افزایش می یابد و بیشتر یولاف وحشی در طول یکماه رویش (رشد) ساقه های فرعی می دهند .

گل دهی

معمولا یولاف وحشی در اوایل July (اواخر خرداد) شروع به گل دادن می کند و ممکن است تا 6 هفته گل دادن ادامه یابد . دانه های سر محورهای اصلی گل آذین ممکن است قبل از پرشدن دانه های موجود در بخش اتصال برگ و شاخه با ساقه برسند و به زمین بیفتند . وقتی که دانه ها بالغ می شوند جدا می شوند و در اواسط آگوست (اوایل مرداد) و به طور کلی قبل از دروی محصول بیرون می ریزند .









سایر محصولات :
تحقیق در مورد یولاف وحشی

تحقیق در مورد یولاف وحشی ...

تحقیق در مورد وظایف شیعه در زمان غیبت

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد ولادت پرشکوه فاطمه

تحقیق در مورد ولادت...

تحقیق در مورد وظایف شیعه در زمان غیبت 17 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد وضعیت سیاسی شهرهای ایران بعد از انقلاب 25 ص

تحقیق در مورد وضعیت سیاسی...

تحقیق در مورد وصیتنامه دکتر علی شریعتی

تحقیق در مورد وصیتنامه دکتر...

تحقیق در مورد ورزش از چه زمان در میان مردم رواج یافت؟ 17ص

تحقیق در مورد ورزش از چه زمان...

تحقیق در مورد وحدت اسلامی و پیامبر اکرم 8ص

تحقیق در مورد وحدت اسلامی و...

تحقیق در مورد وحدت از دیدگاه امام خمینى 18 ص

تحقیق در مورد وحدت از دیدگاه امام...

تحقیق در مورد وجوه اعجاز قرآن

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد واقعه کربلا 25 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد هیدرولیک

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد واقعه عاشورا در میان غیر مسلامانان 15 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد هنرپیشگی 15 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد هنر آفریقای سیاه 18 ص

تحقیق در مورد هنر آفریقای...

تحقیق در مورد همکاری کشورهای

تحقیق در مورد همکاری کشورهای...

تحقیق در مورد همایش نقش دین در بهداشت روان

تحقیق در مورد همایش نقش دین...

تحقیق در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد نگاهی به کف اقیانوس 15 ص

تحقیق در مورد نگاهی به کف...

تحقیق در مورد نیروگاههای هسته ای در جهان 10 ص

تحقیق در مورد نیروگاههای هسته ای در...

تحقیق در مورد نگاهی به رشد اقتصادی و اشتغال در فرانسه

تحقیق در مورد نگاهی به...

تحقیق در مورد نماز زیباترین جلوه نیایش با پروردگار 23 ص

تحقیق در مورد نماز زیباترین...

دانلود گزارش کارآموزی در پست برق متروword 45صفحه

دانلود گزارش کارآموزی در پست...

تحقیق در مورد نماز 14 ص

تحقیق در مورد نماز 14 ص...

تحقیق در مورد نقش نماز در شخصیت نوجوان

تحقیق در مورد نقش نماز...

تحقیق در مورد نقش ریاضی در مسئله یابی فرایند مدیریت روابط مشتری CRM

تحقیق در مورد نقش ریاضی در ...

تحقیق در مورد یادگیری در روانشناسی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد نقش فسفر در متابلیسم گیاه

تحقیق در مورد نقش...

تحقیق در مورد یادگیری حرکتی واجرا از اصول تا تمرین 147 ص

تحقیق در مورد یادگیری حرکتی واجرا...

تحقیق در مورد نقش دین در کاهش جرایم 11 ص

تحقیق در مورد نقش دین در...

تحقیق در مورد یادگیری حرکتی

تحقیق در مورد یادگیری حرکتی...

تحقیق در مورد نقش دانشجویان در تحولات سیاسی اجتماعی از دیدگاه امام خمینی 19 ص

تحقیق در مورد نقش دانشجویان...

تحقیق در مورد گیاهان مؤثربربیماریهای میگرن و افسردگی 24ص

تحقیق در مورد گیاهان مؤثربربیماریهای...

تحقیق در مورد نقش خانواده در زندگی انسان 16 ص

تحقیق در مورد نقش...

تحقیق در مورد گیاهان تیره نعناعیان 55 ص

تحقیق در مورد گیاهان تیره نعناعیان 55...

تحقیق در مورد نقش ترویج در توسعة کشاورزی ایران 1400 13 ص

تحقیق در مورد نقش ترویج در توسعة...

تحقیق در مورد گیاه زغال اخته 9 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد نقش دین، دینداری و انتظار در کاهش ناهنجاریهای جامعه 15 ص

تحقیق در مورد نقش...

تحقیق در مورد گیاه ریحان 13 ص

تحقیق در مورد گیاه...

تحقیق در مورد نساجی یزد

تحقیق در مورد نساجی...

دانلود مقاله کاربرد الکترونیک قدرتword 24صفحه

دانلود مقاله کاربرد الکترونیک...

تحقیق در مورد گنهکاران و قدرت بر توبه 84 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد گیاهان زراعی تراریخته 27 ص

تحقیق در مورد گیاهان زراعی تراریخته 27...

تحقیق در مورد نساجی در صدر اسلام

تحقیق در مورد نساجی...

تحقیق در مورد گندم 0674

تحقیق در مورد گندم 0674...

تحقیق در مورد نخود فرنگی

تحقیق در مورد نخود فرنگی...

تحقیق در مورد گناه 130 ص

تحقیق در مورد گناه 130 ص...

تحقیق در مورد ناگفته‌های نهضت ملی شدن صنعت نفت

تحقیق در مورد ناگفته‌های نهضت ملی شدن...

تحقیق در مورد گل لاله 8 ص

تحقیق در مورد گل لاله...

تحقیق در مورد نانو تکنولوژی در زیست شناسی

تحقیق در مورد نانو تکنولوژی در...

پاورپوینت در مورد استاندارد حسابداری (فعالیتهای ساخت املاک)
تحقیق در مورد هنر و معماری اسلامی
تحقیق در مورد هنر شرق و غرب(ایران ،روم،یونان) 19 ص
تحقیق در مورد نقش صادرات در اقتصاد ایران با تاکید بر الگوی بخش کشاورزی 16 ص
تحقیق در مورد هنر و معماری اسلامی
تحقیق در مورد گل ها و گیاهان زینتی در خانه
تحقیق در مورد گیاهان
پاورپوینت در مورد اقتصاد خرد
تحقیق در مورد گل گاو زبان 14 ص
تحقیق در مورد قوانین حرکت نیوتن
پاورپوینت در مورد PTSD
تحقیق در مورد گردش مواد سوختی
تحقیق در مورد کیسه تنان
تحقیق در مورد کنوانسیون
پاورپوینت در مورد بازشناسی گفتار (Speech Recognition)
پاورپوینت در مورد بدهی های بلندمدت
پاورپوینت در مورد اهمیت کارآفرینی
پاورپوینت در مورد اقتصاد خرد
پاورپوینت در مورد اسیدها و خواص آنها
پاورپوینت در مورد اصول بازاریابی تلفنی 19 اسلاید
پاورپوینت در مورد استاندارد حسابداری (فعالیتهای ساخت املاک)
پاورپوینت در مورد PTSD
پاورپوینت در مورد ارزش و شاخص های آن
پاورپوینت در مورد آیین‌نامه ‌و مقررات‌ حفاظت‌ در ریخته‌گری‌، آهنگری و جوشکاری‌

کلمات کلیدی :مورد یولاف وحشی یولاف وحشی گره غلاف غلاف برگ برگ اولیه دانه های ساقه های بازده محصول این گیاه شده اند یولاف محصول جوانه اولیه بازده قاعده
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله تئوری محدودیت ها word 20 صفحه

دانلود مقاله تئوری محدودیت ها (word) 20 صفحه

عنوان مقاله : تئوری محدودیت ها به همراه فایل ترجمه

قالب بندی : word

20 صفحه

شرح مختصر : یک ارزیابی مقایسه ای تغییر سازمان در اقتصاد جهانی که دردهه اخیر صورت گرفت با پذیرش مفاهیم تولید lean و سیستم انعطاف پذیر همراه بود . این مفاهیم به به صورت تلویحی معیاری از تولید و ظرفیت کاری را که با تقاضا و ظرفیت فعلی پذیرش هم خوانی داشتند را عرضه می کنند . سر منشاء وجود مدیریت ظرفیت محدود به دلیل تحقیق مستمر برای راندمان بالاتر و عدم توازن بین منابع و تقاضا برای منابع بیشتر بوده است . برای موسسات خصوصی و در تمام زمینه ها در اقتصاد ایرلند محدودیتهای مضاعفی اعمال شده است . موسساتی که در سطح بین المللی فعالیت می کنند با محدودیت های در سطح جهانی در مورد مدل های تولیدی lean مواجه هستند . موسساتی که در بخش های غیر تجاری فعالیت می کنند با مشکلات تازه ای که مربوط به کمبود کارمندان و سایر منابع می باشد مواجه می باشند در حالی که قبلا مشکل رکود و پایین بودن راندمان در مورد منابع وجود داشت . سئوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه حسابداری مدیریتی میتواند در مدیریت این گونه مشکلات و ارائه ظرفیت موجود به آنچه که مد نظر است مفید باشد . صرف نظر از این مطلب نبود تکنیک های برتر کمی به روز به آن نحوی که در گفته ها وجود دارد نیز از مشکلات است. روش بهینه سازی در برنامه ریزی خطی این امکان را به شما می دهد که مشکلات پیچیده ای که شامل محدودیت های مختلف ظرفیت هستند را حل کنید . علیرغم اصول شناخته شده و تفکر وجود مبانی بلند مدت حسابداری ، مدارک کمی وجود دارد که نشان دهنده کاربرد متداول این اصول و تفکر در حسابداری یا عملکردهای هیئت مدیره باشند .

کلمات کلیدی:

مقدمه

تئوری محدودیت ها

سهم ظرفیت پذیرش

سرمایه گذاری

هزینه های عملیاتی

تئوری محدودیت ها و حسابداری

حسابداری مدیریتی و حسابداری ظرفیت

نقش بهینه سازی

نگرشهای مثبت نسبت به toc وبهینه سازی متداول

هزینه ظرفیت بلااستفاده

سود عملیاتی

نتیجه گیری









سایر محصولات :
دانلود مقاله تئوری محدودیت ها word 20 صفحه

دانلود مقاله تئوری...

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس درمانگاه

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس...

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس درمانگاه

دانلود فایل کارآفرینی...

آموزش و یادگیری فرمول های فیزیک

آموزش و یادگیری فرمول های...

دانلود کارآفرینی فروشگاه مواد غذایی

دانلود کارآفرینی فروشگاه مواد...

کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی.

کارآفرینی پرورش گل وگیاه...

کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی.

کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی....

کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی.

کارآفرینی پرورش گل وگیاه زینتی....

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آموزشگاه راهنمایی و...

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آموزشگاه راهنمایی و...

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آموزشگاه راهنمایی و رانندگی

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس...

کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی.

کارآفرینی آموزشگاه زبان...

کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی.

کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی....

کارآفرینی آموزشگاه زبان خارجی.

کارآفرینی آموزشگاه زبان...

دانلود طرح توجیهی تولید کنسرو و رب گوجه فرنگی

دانلود طرح توجیهی...

دانلود طرح توجیهی تولید کنسرو و رب گوجه فرنگی

دانلود طرح توجیهی تولید کنسرو و رب...

دانلود طرح توجیهی تولید کنسرو و رب گوجه فرنگی

دانلود طرح توجیهی تولید کنسرو و رب...

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس آموزشگاه آشپزی

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس...

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس آموزشگاه آشپزی

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس...

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس آموزشگاه آشپزی

دانلود فایل کارآفرینی تأسیس آموزشگاه...

دانلود پروژه مالی سیستم حقوق و دستمزد آموزش و پرورشword 19 صفحه

دانلود پروژه مالی...

کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه.

کارآفرینی کارخانه تولید...

کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه.

کارآفرینی کارخانه...

کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه.

کارآفرینی کارخانه تولید...

دانلود طرح کسب و کار شرکت کامپیوتری

دانلود طرح کسب و کار شرکت...

دانلود طرح کسب و کار شرکت کامپیوتری

دانلود طرح کسب و کار...

دانلود طرح کسب و کار شرکت کامپیوتری

دانلود طرح کسب و کار شرکت...

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آژانس مسافرتی سیر کودک

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آژانس مسافرتی...

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آژانس مسافرتی سیر کودک

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آژانس مسافرتی...

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آژانس مسافرتی سیر کودک

دانلود فایل کارآفرینی تاسیس آژانس...

کارآفرینی چاپ و تولید عکس رنگی.

کارآفرینی چاپ و...

کارآفرینی چاپ و تولید عکس رنگی.

کارآفرینی چاپ و تولید عکس رنگی....

کارآفرینی چاپ و تولید عکس رنگی.

کارآفرینی چاپ و تولید عکس رنگی....

پلان ساختمان مسکونی ۱۷ طبقه با حجم معماری متفاوت

پلان ساختمان مسکونی...

طرح توجیهی کارخانه ماکارونی.

طرح توجیهی کارخانه ماکارونی....

طرح توجیهی کارخانه ماکارونی.

طرح توجیهی کارخانه...

طرح توجیهی کارخانه ماکارونی.

طرح توجیهی کارخانه ماکارونی....

دانلود مقاله رسیدگی و اعتبار دهی معاملات الکترونیکیword 16 صفحه

دانلود مقاله رسیدگی و اعتبار دهی...

دانلود طرح توجیهی خدمات کامپیوتری

دانلود طرح توجیهی خدمات کامپیوتری...

دانلود طرح توجیهی خدمات کامپیوتری

دانلود طرح توجیهی...

دانلود طرح توجیهی خدمات کامپیوتری

دانلود طرح توجیهی خدمات کامپیوتری...

دانلود فایل پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

دانلود فایل پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد...

دانلود فایل پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

دانلود فایل پروژه...

دانلود فایل پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد

دانلود فایل پروژه کارآفرینی کارخانه سیمان بجنورد...

کارآفرینی و طرح توجیهی تولید کیک و کلوچه.

کارآفرینی و طرح توجیهی تولید کیک و...

کارآفرینی و طرح توجیهی تولید کیک و کلوچه.

کارآفرینی و طرح توجیهی...

کارآفرینی و طرح توجیهی تولید کیک و کلوچه.

کارآفرینی و طرح توجیهی...

دانلود مقاله حسابداری منابع انسانیword 23 صفحه

دانلود مقاله حسابداری منابع انسانیword 23 صفحه...

دانلود فایل پروژه کارآفرینی صنایع فرآورده های لبنی

دانلود فایل پروژه...

فروش پکیج فایل بیش از دو هزار فایل ورد و پاورپوینت -جدید و پرفروش با قیمت 60 هزار تومان
پاورپوینت تصمیم گیری چند معیاره -45 اسلاید
دانلود مقاله تأثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام(word) 16 صفحه
پاورپوینت پول شویی
دانلود مقاله زلزله چیست ؟ (word)
دانلود مقاله احتراق در محیط زیست(word) 21 صفحه حاشیه دار و زیبا
پروژه سی شارپ بیمارستان
سورس کد نقشه هوشمند ایران با سی شارپ
کدهای ضروری کنسول سی شارپ
سورس پروژه جستجوی فایل در کامپیونر با سی شارپ
پاورپوینت صفر تا صد معرفی مشهد مقدس
دانلود مقاله توسعه و برنامه ریزی اقتصادی(word) 37 صفحه
پاورپوینت بازاریابی بنادر - 19 اسلاید
تحقیق در مورد PLC
دانلود پاورپوینت زردشت، آیین و عقاید آن در عهد باستان
پاورپوینت پول شویی
دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در کسری و فزونی صندوق از دید تحویلداران بانک ملی(word) 33 صفحه
دانلود مقاله پیرامون مالیات(word) 50صفحه
دانلود پاورپوینت تزئینات وابسته به معماری - 23 اسلاید زیبا و شیک پاورپوینت
سورس پروژه دفترچه تلفن به زبان کنسول سی شارپ
دانلود مقاله معماری معاصر ایران(word) 15 صفحه
پاورپوینت صفرتاصد یزد
سورس mvvm
دانلود مقاله تأثیر گزارش حسابرسی بر بازده سهام(word) 16 صفحه
دانلود مقاله پیرامون آفات مرکبات(word) 30 صفحه
نام پاورپوینت : روانشناسی تربیتی
فایل پاورپوینت اقلیم اصفهان
دانلود مقاله پیرامون جهاد اقتصادی(word) 70 صفحه
دانلود مقاله حسابداری دولتی(word) 31 صفحه
پاورپوینت دستور زبان فارسی
دانلود برنامه و آموزش تصویری ساخت شماره مجازی آمریکا --تست شده همه چیز اوکیه
دانلود مقاله بودجه و پروژه های عمرانی(word) 40صفحه
موضوع مقاله: آمار و مدل سازی(word)
دانلود مقاله کنترل موجودی انبار شرکت گروه ماشین های اداری(word) 99 صفحه
دانلود مقاله پرورش و تولید میوه کیوی(word) 16صفحه
دانلود مقاله الگوی کاشت مناسب در اراضی شور(word) 13صفحه
پاورپونت طراحی الگوریتم ها (با شبه کد های c ++)
پاورپونت صفر تا صد مانیتور
دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی-18 اسلاید شیک و زیبا و جامع
ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻫﻤﺮﺍه ﺑﺎ ﻣﺜﺎﻝ ﺭﺷﻨﺎﻝ ﺭﺯ
نام پاورپوینت : پاورپوینت حسابداری ملی
دانلود مقاله اثر فرسایش آبی در کاهش حاصلخیزی(word) 53صفحه
پاورپوینت حقوق تجارت
دانلود مقاله تاریخچه و نحوه ی استفاده از صدا در کامپیوتر و وب‎(word)
پاورپوینت شاخص های اندازه گیری عملکرد بخش ها
پاورپوینت جنگ نرم : مبانی ، ابزارها و راه‌های مقابله
دانلود مقاله و تحقیق پیرامون کوره آفتابی(word) 12 صفحه شیک و کامل
دانلود پروژه کنترل کیفیت آماری – کنترل فرآیند آماری(word) 54 صفحه
آشنایی با تکنولوژی VOIP + پاورپوینت
فروش پکیج فایل بیش از دو هزار فایل ورد و پاورپوینت -جدید و پرفروش با قیمت 60 هزار تومان
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت درباره کنترل فیزیکوشیمیایی
پاورپوینت در مورد کنترل عمق بیهوشی با استفاده از روش MPC
پاورپوینت در مورد کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن
پاورپوینت در مورد کنترل عصبی تطبیقی بازوی انعطاف پذیر
پاورپوینت در مورد کنترل مایع
پاورپوینت در مورد کنترل بهداشتی استخرهای شنا
پاورپوینت در مورد کمیته جامعه ایمن شهرستان تایباد
پاورپوینت در مورد کمک‌هزینه دستیاران دوره تخصصی، فلوشیپ و فوق‌تخصصی
پاورپوینت در مورد کمر درد های ناشی از کار
پاورپوینت کمپوت آناناس
پاورپوینت در مورد کلینیک تخصصی و فوق تخصی
پاورپوینت درمورد کلیات محیط زیست
پاورپوینت در مورد کلیات فارماکولوژی
دانلود پروژه کارآفرینی و طرح تولید شیرینی
پاورپوینت در مورد کلیات استناد
پاورپوینت در مورد کشور عراق
پاورپوینت در مورد کشور اسپانیا(جغرافیا,موقعیت و فرهنگ)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی گازی
پاورپوینت در مورد کربوهیدراتها
پاورپوینت در مورد کدهای احراز تمامیت پیام و توابع درهم ساز
پاورپوینت در مورد کتابشناسی
پاورپوینت در مورد کتاب کار نمای کلاسی انرژی
پاورپوینت کاهش و کنترل وزن Weight Reduction
پاورپوینت در مورد کاهش و کنترل نشت در بدنه و پی سد خاکی
پاور پوینت در مورد کاهش اثر پدیده تشدید زیرسنکرون توسط بانک مقاومت ترمزی دینامیکی
پاورپوینت درباره کانابیس
کامپیوترهای قابل پوشیدن
پاورپوینت درباره کالیبریشن
پاورپوینت در مورد کارگاه مقدماتی روش تحقیق
پاورپوینت درباره کارگاه خبرنویسی
پاورپوینت در مورد کارگاه ثبت اختراع
پاورپوینت درباره کارگاه تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم افزار SPSS
پاورپوینت در مورد کارگاه برنامه ریزی شهری
پاورپوینت در مورد کارگاه بازار یابی
پاورپوینت در مورد کارگاه ایمنی بیمار مبتنی بر حوزه نظام سلامت
پاورپوینت کارگاه ایمن سازی
مقاله درباره گراف -9 صفحه
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آلودگی هوا
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش کارکنان ودستورالعمل های آن
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزش ضمن خدمت
پاورپوینت در مورد کارگاه آشناسازی اعضای هیأت علمی با قوانین و مقررات دانشگاه
پاورپوینت در مورد کارکردهای اختصاصی تغذیه در بلایا و فوریت ها
پاورپوینت کارتونهای قدیمی دوران کودکی
پاور پوینت در مورد کارت گرافیک و مانیتور

کلمات کلیدی :مقاله تئوری محویت انلو مقاله تئوری تئوری محویت مقاله تئوری محویت های انلو مقاله ظرفیت مشکلات حساباری محویت منابع محویت مقاله تئوری
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

929 بررسی عدالت گیفری از دیدگاه حمورابی

929 - بررسی عدالت کیفری از دیدگاه حمورابی

فرمت فایل: ورد Word و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 44

کلیات _ تا اواخر قرن نوزدهم علماء حقوق را عقیده بر آن بود که قوانین یونان ورم : قوانین زالوکس, (1) دراکن (2), سلن(3), الواح دوازده گانه(4) و قوانین ژوستینین(5), قدیمی ترین مجموعه های قوانین مدونی هستند که بدست بشر رسیده و تحول و تکامل مقرات حقوقی بویژه در مغرب زمین بر مبنای اصول و قواعد قوانین مذکور صورت گرفته است.

ضمن کاوشهای بایتانشناسی در شوش, بین سالهای 1899و 1902, گروه DO Morgan فرانسوی موفق به کشف یکی از پرارزشترین منابع تاریخ حقوق که عبارت از مجموعه قوانین حمورابی یا حموربی و یا عموربی (به معنای عمومی بزرگ) است گردید . سنگ نوشته ای که بدینطریق بدست آمد به طول دو و نیم و به عرض یک و نیم متر میباشد که برفراز آن تصویری از مردی در حال خضوع, مشغول دریافت لوحی از خداوند آفتاب و عدالت (شاماش), دیده میشود, تصویر مذکور از آن حمورابی و آنچه که براین تخته سنگ منقوش است قدیمی ترین و کاملترین قوانین مربوط به حدود 4000 سال پیش است که ماکت آن در موزه ایران باستان موجود است واصل آن به موزه لوورپاریس منتقل گردیده است(1)

خصوصیات و اهمیت قوانین حمورابی

در مشرق زمین تمدن بشری از منطقه سومر در بین النهرین و دره نیل در مصر آغاز گردیده است دره دجله و فرات که یونانیان آنرا مزوپتامی (2) مینامیدند مهد دولتهائی بوده که در زمره قدیمی ترین دول جهان محسوب میگردند. به استناد مدارک تاریخی, نخستین دولتی که در هزاره چهارم قبل از میلاد در بین النهرین تشکیل گردیده دولت سومر بوده است. این دولت در هزاره سوم پیش از میلاد مغلوب آکدیها گردید. سومر مغلوب, پس از سه قرن مجدداً برآکد تسلط یافت, تسلطی که تا سالهای 2700 و به قولی 2500 قبل از میلاد بطول انجامید تا آنکه شخصی بنام ساروکین مجدداً دولت سومر را مغلوب و شهرهای آنرا تصرف کرد. متصرفات ساروکین با مرگ وی از هم پاشید و سرانجام در حدود دو هزار سال پیش از میلاد قومی بنام آموریتها یا آموریها (1) بابل, شهر بزرگ افسانه ای که سومریها آنرا بنا کرده بودند را بتصرف درآورده و ماردوک خدای بابل را بخداوندی تمامی شهرهای سومروآکد برگزید. حمورابی ششمین پادشاه از این خانواده است که مجموعاً متشکل از پانزده پادشاه یافرمانروا بوده است (2).

در خصوص سالهای دقیق سلطنت حمورابی اختلاف است. این امر ناشی از آنست که مورخین در مورد تاریخ تهاجم آموریها یا آموریتها اتفاق نظر نداشته و نسبت به وقوع تهاجم مذکور در دو هزار سال قبل از میلاد توافق ندارند. بهمین جهت برخی از آنان تاریخ سلطنت حمورابی را بین سالهای 2123 تا 2080 و برخی دیگر بین سالهای 2067 تا 2025 قبل از میلاد ذکر کرده اند. مرحوم دهخدا سلطنت حمورابی را بین سالهای 2003 تا 1961 دانسته(1) ولیکن نظر غالب بر آنست که وی بین سالهای 1704 تا 1662 پیش از میلاد سلطنت نموده است.

در اینجا, بحث پیرامون تاریخ دقیق سلطنت حمورابی چندان مثمر ثمر نبوده و آنچه که مورد قبول اکثریت مورخین و باستان شناسان واقع شده این است که وی, همانطوریکه اشاره شد, قبل از قرن هفدهم پیش از میلاد میزیسته و لذا تخته سنگی که قوانین وی بر آن منقوش است, و بعنوان غنیمت جنگی, حدود نه قرن بعد از مرگ وی توسط یکی از پادشاهان عیلامی به شهر شوش پایتخت عیلام برده شده, نزدیک به چهار هزار سال قدمت دارد.

مجموعه قوانین حمورابی مشتمل بر 282 ماده است که 35 ماده آن محو گردیده و از آنها جز اطلاعاتی ناقص در دست نیست. ظاهراً این امر بدست پادشاه عیلام و پس از انتقال تخته سنگ مذکور به شوش بمنظور حکم مواد جدید به جای مواد محذوف صورت گرفته است اگر چه مواد موجود به نعبیر امروزی مشتمل بر مقررات مدنی, تجاری و کیفری است و از روابط بین زن و شوهر و حقوق زن(2) گرفته تا شرایط فرزند خواندگی (3) و اجاره اشیاء (4) و اشخاص(5) و غیره را تنظیم میکند, معهذا, بخش مهمی از این مواد قانونی واجد جنبه کیفری واجد جنبه کیفری است که نه تنها به تعیین مجازات برای بسیاری از اعمالی که امروزه نیز جرم شناخته میشوند پرداخته, بلکه بعنوان پاسدار و پامن اجرای کیفری بسیاری از اعمالی که در روزگار ما مجاز و یا فقط از ضمانت اجرای حقوقی برخوردارند مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است.

کثرت مداخلات کیفری و وجود مجازاتهای بسیار شدید (بویژه اعدام) برای برخی از اعمالی که ظاهراً اهمیت زیادی ندارند را چگونه میتوان در قانون حمورابی توجیه کرد؟ در بادی امر شاید بنظر رسد که با توجه به این ضرب المثل مکتب کلاسیک که ترس از مجازات مقدمه شرافتمندی است بتوان وجود بیش از سی مورد مجازات اعدام در موارد موجود را توجیه نمود. مع الوصف, بنظر نگارنده وجود مجازاتهای شدید معلول امر دیگریست و آن عبارت از غیر الهی و غیر مذهبی بودن منبع مستقیم قوانین مذکور است: وقتیکه مقنن قوانین خود را بر مبنای وحی و مستند به دستورات خداوند ندانسته, خود را مبتکر قوانین خویش معرفی مینماید احتمال سر پیچی از مقررات آن از جانب افراد به مراتب بیشتر وجود داشته و طبیعی بنظر میرسد که با توجه به سطح فرهنگ مردم آن زمان تنها مجازاتهای سنگین, برای جرائمی هر چند کم اهمیت, میتوانسته موجبات ارعاب کسانی که بالقوه مستعد ارتکاب جرم بوده اند را فراهم ساخته و نظم جامعه را تضمین نماید.

در خصوص غیر الهی بودن قوانین حمورابی یاد آور شویم که نقش شاماش یا شمس خداوند عدالت و آفتاب, بطوریکه از مقدمه قانون حمورابی بر میاید, محدود به این امر بوده که وجود حمورابی را بنور عدالت روشن ساخته است(1) و علی القاعده و صرف نظر از برخی موارد استثنائی (2) جرائم پیش بینی شده در قانون حمورابی از آنجهت که به حقوق خداوند متعددی که مورد پرستش مردم آن روزگار بوده و با به مقدسات مذهبی آسیب وارد میکرده مورد توجه قرار نگرفته است, لذا , از دیدگاه حمورابی جرم فعل و یا ترک فعلی است که به ضرر اجتماع , فرد یا افراد آن بوده و نظم جامعه را مختل سازد. بطوریکه ملاحظه میشود این همان تعریفی است که امروزه از جرم در بسیاری از کشورهای جهان ارائه میگردد.

در تائید مطلب اخیرالذکر شاید بهتر باشد به سخنان خود او درباره منشاء قوانینش توجه کنیم: حمورابی پادشاه احسان _ آن کسیکه آفتاب به وی قانون حقیقت را بخشیده من هستم, کلمات من در خور توجه است, اعمال من بی نظیر است... شادمانی حمورابی در مقابل قوانینی که از خود به یادگار گذاشته ظاهرا بیش از دلبستگی ناپلئون بنا پارت(3) به قوانین و کدهائی بوده که به دستور وی در آغاز قرن نوزدهم در فرانسه تدوین گردیده است. قوانین حورابی نه تنها باید تصویری از عدالت این پادشاه عدالت کمتر را به آیندگان ارائه دهد: بگذارید هر ستمدیده و مظلومی بخاطر هر نوع گرفتاری که دارد در مقابل تصویر من بنام یک پادشاه عادل و دادگر قرار گیرد, بگذارید این سنگ نوشته را که یادگار من است بخوانند... بلکه باید موجبات رضای مردوک خدای بزرگ بابل را نیز فراهم ساخته و او را خشنود سازد: اوست (حمورابی) که قلب ماردوک خداوند خود را شادمان ساخته و اوست که سعادت و خوشبختی را برای همیشه به مردم ارزانی داشته است....(1).









سایر محصولات :
929 بررسی عدالت گیفری از دیدگاه حمورابی

929 بررسی عدالت...

928 _ مروری بر زمان سنجی و انواع شیوه های اندازه گیری زمان

928 _ مروری بر...

927 _ بررسی رشته ریاضی و گرایشها و اهمیت آن

927 _ بررسی رشته ریاضی...

926 _ بررسی مکتب ریجنالیسم در معماری REGIONALISM

926 _ ...

925 _ بررسی روشهای بازاریابی برای محصولات صنایع غذایی

925 _ بررسی روشهای بازاریابی...

924 _ زبان مادری جایگاه و نقش آن در رشد کودکان

924 _ زبان...

923 _ بررسی ماشین های فرز و انواع و عملکرد آنها

923 _ بررسی...

922 _ بررسی مولانا و زندگی نامه و مقبره و اخلاق و افکار او

922 _ بررسی...

921 _ بررسی فیبرنوری و لیزر

921 _ بررسی فیبرنوری و لیزر...

920 _ رویکردی اجتماعی به مطالعه ی ورزش و مروری بر جامعه شناسی ورزش

920 _ ...

پاورپوینت درباره جنبه های بهداشتی پرتوهای یونساز

پاورپوینت درباره جنبه های بهداشتی پرتوهای...

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell Latitude D630c

دانلود فایل بایوس لپ تاپ Dell Latitude...

919 _ بررسی تحولات و کاربردها و اهداف فناوری اطلاعات در توسعه آموزش کشاورزی

919 _ بررسی تحولات و...

918 _ بررسی معماری مدرن و ریشه های آن

918 _ ...

917 _ بررسی ذرت و مشخصات گیاه شناسی و کاشت و زراعت آن

917 _ ...

916 _ بررسی ریخته گری و مراحل آن

916 _ بررسی...

پاورپوینت درباره جمعیت و جمعیت شناسی

پاورپوینت درباره جمعیت و...

915 _ بررسی زغالسنگ رشته کوه البرز

915 _ بررسی زغالسنگ...

پاورپوینت درباره جایگاه و تاثیرات رایانه در زندگی امروز

پاورپوینت درباره جایگاه...

914 _ گزارش کار کارگاه آهنی ۱

914 _ گزارش کار کارگاه آهنی...

913 _ بررسی زبان شناسی و اجزای آن و مروری بر نقشهای زبان

913 _ بررسی...

912 _ بررسی زرتشت و دین آن و مروری بر زرتشتیان ایران و مراسم آنها

912 _ بررسی زرتشت...

911 _ آشنایی با سرگذشت و دین و تعالیم زردشت

911 _ آشنایی با...

910 _ بررسی انواع زبانهای برنامه نویسی

910 _ بررسی انواع زبانهای...

پاورپوینت درباره تئوری های مدیریت کلاسیک

پاورپوینت درباره تئوری...

0 نرم افزار فایل اکسل صورت وضعیت 96

0 نرم افزار فایل اکسل صورت...

909 _ بررسی زعفران و ترکیبات و خواص و پرورش آن

909 _ بررسی...

908 _ بررسی زعفران و خواص و مصارف و تولید آن و مروری بر پیشینه تاریخی زعفران

908 _ بررسی زعفران...

907 _ تعیین کیفیت خدمت رسانی از طریق به کارگیری مدل servqual در مرکز آموزشی درمانی کوثر

907 _ ...

906 _ بررسی افزایش سن ازدواج و علل و تاثیرات آن

906 _ بررسی افزایش سن ازدواج...

905 _ بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل در شهر مشهد و اطراف

905 _ بررسی مقایسه ای...

904 _ بررسی تاثیر اضطراب در یادگیری دانش آموزان تیزهوش و عادی

904 _ بررسی...

نرم افزارآنالیز و برآورد قیمت سال96

نرم افزارآنالیز و برآورد قیمت سال96...

903 _ بررسی علل گرایش جوانان و نوجوانان به قرص های روان گردان

903 _ بررسی علل گرایش...

902 _ بررسی انرژِی هسته ای وآثار کاربردهای آن در کشاورزی

902 _ بررسی انرژِی هسته...

فایل فلش فارسی تبلت چینی s6_bb_v2.2 رام فارسی s6_bb_v2.2

فایل فلش فارسی تبلت چینی s6_bb_v2.2...

901 _ بررسی تدریس و انواع روشهای تدریس

901 _ ...

900 _ رویکردى اسلامى به آزادى و حقوق بشر

900 _ رویکردى...

پاورپوینت فصل چهارم گوارش _73 اسلاید

پاورپوینت فصل چهارم گوارش _73 اسلاید...

پاورپوینت فصل چهارم گوارش _73 اسلاید

پاورپوینت فصل چهارم گوارش _73 اسلاید...

پاورپوینت فصل چهارم گوارش _73 اسلاید

پاورپوینت فصل چهارم گوارش _73 اسلاید...

نرم افزار پیشنهاد قیمت 96

نرم افزار پیشنهاد قیمت 96...

899 _ بررسی عوامل موثر در مشارکت سیاسی

899 _ بررسی عوامل موثر در...

نرخ عوامل موثر در فهرست بها 96

نرخ عوامل موثر...

898 _ بررسی نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکان

898 _ بررسی نقش بازی در...

897 _ بررسی کاربردها و مصارف صلح آمیز انرژی هسته ای درپزشکی

897 _ بررسی کاربردها...

896 _ بررسی تحقیق و عناصر و قواعد آن

896 _ ...

895 _ روش جدید برای لب‌خوانی با استفاده از پردازش تصویر

895 _ روش جدید برای لب‌خوانی...

پاورپوینت درباره تئوری گاز ساده

پاورپوینت درباره تئوری گاز...

آموزش چگونه تمامی محصولات فروشگاه های فایل سل و سایر فروشگاه ها را در سایت خود قرار دهید - سیستم خودکار - همراه با فیلم آموزشی
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
پایان‌نامه/سمینار آماده: شبکه بر روی چیپ (تراشه) - شامل 60 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
دانلود نرم افزار PhotoGrav 3.0 مخصوص حکاکی عکس با لیزر
سمینار/پروژه آماده: بررسی فرایند برنشینگ (Burnishing) سطح و پارامترهای موثر در آن - مناسب جهت ارائه به عنوان سمینار یا پایان نامه
پایان نامه / پروژه آماده: آماده سازی یک شبیه ساز رایانش ابری با CloudSim
پایان نامه/سمینار آماده: حفاری مکانیزه تونل مترو (T.B.M) - شامل 125 صفحه - فایل ورد قابل ویرایش
قالب زیبای پاورپوینت آماده برای ارائه مطالب(شکیل) (آماده برای ارائه سمینار،پایان نامه،کنفرانس و....)
پایان‌نامه/سمینار آماده: شبکه بر روی چیپ (تراشه) - شامل 60 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
تحقیق/پروژه آماده: ماشین بردار پشتیبان (SVM) شامل 38 صفحه فایل ورد (word) و قابل ویرایش
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
سمینار آماده: رایانش ابری در شبکه های اجتماعی- social network - شامل 41 صفحه فایل ورد
سمینار آماده: تشخیص هویت با استفاده از ویژگی کف دست و عنبیه چشم (143 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش)
پروژه / پایان نامه ارشد آماده: خطا یابی در سیستم های قدرت (شبکه های توزیع) (160 صفحه فایل ورد)
پروژه/تحقیق آماده: کاربرد پلی کاپرولاکتون در مهندسی بافت (فایل ورد و پاورپوینت)
سمینار/پروژه/ پایان نامه: تشخیص خطا در سیستم های توزیع با استفاده از واحد های اندازه گیری فازور
پایان نامه/سمینار/پروژه آماده: مطالعه و بررسی استفاده از پوست سخت پسته به عنوان تقویت کننده در کامپوزیت ها
پروژه آماده: تکنولوژی دوربینهای نظارت تصویری (کنترل سرعت-ترافیک) - 57 صفحه فایل ورد
پروژه/تحقیق آماده: کشف ناهنجاری در شبکه های کامپیوتری
محصولی طلایی و استثنایی ویژه فروشگاه داران (مالک فروشگاهی با 10 هزار فایل شوید)
توضیحات بیشتر - دانلود
فیلم آموزش سیستم خودکار قرار دادن محصولات فروشگاه های فایل سل در وبلاگ یا سایت خود - ویژه فروشگاه داران
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود نرم افزار شکسته نستعلیق آدوس Adoos
توضیحات بیشتر - دانلود
1000 - بررسی زندگی پیامبر (ص) از کودکی ایشان تا اتمام غدیر
999 - مختصری بر فقر و تحلیل فقر در فضای شهری و ایران
997 - بررسی و تحلیل محتوای کتب درسی فناوری آموزشی
996 - بررسی فناوری آموزشی و آموزش مجازی و استفاده از ICT در روشهای فعال یاددهی – یادگیری و فواید آن
995 - بررسی فناوری ترمز الکترونیکی (ABS و ESP)
994 - تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام
993 - بررسی فهرست نویسی در کتابخانه ها
992 - بررسی فیبر نـوری و لایه ها و انواع و کاربردهای آن
991 - بررسی طراحی قالب برش و فلزی و مراحل آن
990 - بررسی دستگاه عصبی و دستگاه قلبی عروقی و پوکی استخوان و بررسی سرطان و واریس و تغذیه درست
989 - بررسی ماهیچه و نیرو و استقامت و انعطاف آن و بررسی فیزیولوژی ماهیچه
988 - بررسی قاعده تحذیر - نقش هشدار دهنده در رفع مسئولیت کیفری
987 - بررسی قاطعیت و کارکردها و زمینه های فرهنگی آن و بررسی قاطعیت در مدیریت و افراد قاطع
986 - مروری بر برخی پارامترهای بیوشیمیایی خون ماهی
985 - مروری بر ولات نظام بودجه ریزی و اصلاحات بودجه در دنیا
984 - بررسی مسجد شیخ‏ لطف الله و مسجد وکیل و معماری و تاریخچه آنها
983 - بررسی پیشینه مسجد در تاریخ ایران و مروری بر تاریخچه مسجد جمعة اصفهان
982 - بررسی پلیمر و ساختار و شاخه ها و فرآورش و کاربردهای آن
981 - بررسی تشکیل و مرگ ستاره ها و مروری بر صور فلکی ماه های سال و انواع کهکشانها
980 - بررسی قالی کرمان نقشه و بازرگانی و ماندگاری آن

کلمات کلیدی :واجد جنبه کیفری دقیق سلطنت حمورابی مجموعه قوانین حمورابی بررسی عدالت گیفری بین سالهای سلطنت حمورابی قوانین حمورابی گرفته است این امر گردیده است قانون حمورابی حمورابی قوانین میلاد عدالت سالهای پادشاه
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

تحقیق درباره سیستم تعلیق 18 صفحه word

تحقیق درباره سیستم تعلیق -18 صفحه word

مشخصات فایل

عنوان: سیستم تعلیق

قالب بندی: word

تعداد صفحات: 18

محتویات

سیستم تعلیق

بوشها (‌ Bushes )

طَبَق (‌ Control Arm )

سیبک (‌ Ball Joint )

میل تعادل (‌ Stabilizer ، Sway Bar ، Anti Roll Bar)

Strut

Strut Braces

Camber

Sprung Unsprung Weight

انواع سیستم های تعلیق

Solid Beam Axle یا Live Axle

Swing Axle

Semi Trailing Arm Suspension

Trailing Arm Suspension

Twist Beam ( Torsion Beam )

McPherson

Double Wishbones

A-Arm

Multi-Link Suspension

عنوان مقاله: دانستنیها درباره سیستم تعلیق

بوشها قطعاتی هستند اکثرا از جنس لاستیک طبیعی که برای اتصال بین قطعات متحرک سیستم تعلیق به یکدیگر استفاده می شوند . هدف استفاده از بوشها حذف سر و صدا (Noise ) در حین حرکت ، حذف لرزشها و تحمل مقداری از ضربات وارده به جهت خاصیت الاستیکی می باشد . بوشهای لاستیکی مقاومت خوبی در برابر کشش داشته ، همچنین در دماهای پایین ، بسیار مقاوم می باشند .

اما در مکانهایی که بدلیل سرعت حرکت ، دما بالاست ، زود سخت شده و دچار ترکیدگی و شکست می شوند ، در چنین مواردی بهتر است از بوشهای ساخته شده از اورتان ( Urethane ) که مقاومت بیشتری در برابر گرما دارند ، استفاده شود ، البته این نوع بوشها انعطاف پذیری نوع لاستیکی را دارا نبوده و نرمی خودرو و هندلینگ آن را تا حدی تحت تاثیر قرار می دهند .بوشها در مواردی بعنوان محور (‌ Pivot ) عمل می نمایند ، بدین صورت که دو قسمت فلزی بوسیله یک بوش استوانه ای مانند شکل زیر به یکدیگر متصل شده و در نتیجه حرکتی مانند حرکات مفاصل بدن انسان حاصل می گردد و حرکت سیستم تعلیق با وجود اتصال به شاسی ، با منتقل نمودن کمترین ضربه امکان پذیر می گردد









سایر محصولات :
تحقیق درباره سیستم تعلیق 18 صفحه word

تحقیق درباره سیستم تعلیق 18 صفحه...

تحقیق درباره سیستم تعلیق _18 صفحه word

تحقیق درباره سیستم...

تحقیق درباره سیستم تعلیق _18 صفحه word

تحقیق درباره سیستم تعلیق _18 صفحه...

تحقیق درباره سیستم تعلیق _18 صفحه word

تحقیق درباره سیستم تعلیق _18 صفحه word...

بیماریهای مقاربتی

بیماریهای مقاربتی...

مقاله خدایان مدیریت _ 37 ص

مقاله خدایان مدیریت _ 37...

تحقیق درمورد بیماری اگزمای

تحقیق درمورد بیماری اگزمای...

آسم چیست؟

آسم چیست؟...

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه word

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15...

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه word

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه...

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه word

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه word...

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه word

عنوان مقاله پروژه استاتیک _15 صفحه...

سرطان خون

سرطان خون...

بررسی بیماریهای دستکاه کوارش

بررسی بیماریهای دستکاه کوارش...

پروژه دزدی دریایی و تاثیر آن بر امنیت بین المللی با تکیه بر قضییه سومالی از سال 2000 به بعد. doc

پروژه دزدی دریایی و...

موضوع تحقیق حالت تعادل برای یک آلیاژ _41 صفحه word

موضوع تحقیق حالت تعادل...

موضوع تحقیق حالت تعادل برای یک آلیاژ _41 صفحه word

موضوع تحقیق حالت تعادل برای یک...

موضوع تحقیق حالت تعادل برای یک آلیاژ _41 صفحه word

موضوع تحقیق حالت تعادل...

موضوع تحقیق حالت تعادل برای یک آلیاژ _41 صفحه word

موضوع تحقیق حالت تعادل برای...

تصادفات جاده ای

تصادفات جاده ای...

روت سامسونگ SM_A300YZ اندروید 4.4.4 کاملا تست شده

روت سامسونگ SM_A300YZ اندروید 4.4.4 کاملا...

گزارش کار آزمایشگاه خاک

گزارش کار آزمایشگاه خاک...

فایل روت j500FN اندروید 6.0 کاملا تست شده

فایل روت j500FN...

تمام واکنش های شیمی کتاب های درسی

تمام واکنش های شیمی کتاب های...

آزمایشگاه مکانیک خاک

آزمایشگاه مکانیک خاک...

گزارش کار آزمایشگاه کریستالوگرافی _ فایل ورد قابل تغییر مناسب برای یادگیری و تحویل دادن به عنوان گزارش کار

گزارش کار آزمایشگاه...

کتاب معتبر وگرانقدرلهوف سید طاووس درشرح واقعه کربلا

کتاب معتبر وگرانقدرلهوف...

مطالعه خوردگی چرخه نقاشی رنگ آمیزی صنعتی برای مبلمان باغ

مطالعه خوردگی چرخه...

هیپوتیروئیدیسم مادرزادی

هیپوتیروئیدیسم مادرزادی...

آبیاری عمومی خاک

آبیاری عمومی خاک...

هورمون

هورمون...

طرح توجیهی شیرینی پزی

طرح توجیهی شیرینی پزی...

پروژه جایگاه خانواده در اسلام. doc

پروژه جایگاه خانواده در اسلام....

هماتوم های مغزی

هماتوم های مغزی...

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

نهضت بین المللی صلیب سرخ و...

پروژه بررسی دادرسی دعاوی گمرکی در ایران. doc

پروژه بررسی دادرسی...

تربیت پزشک عمومی

تربیت پزشک عمومی...

پروژه حقوق با موضوع تجارت زنان. doc

پروژه حقوق با موضوع تجارت زنان....

هپاتیت B

هپاتیت B...

والیبال

والیبال...

مقاله تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان _45 صفحه word

مقاله تحلیل های...

مقاله تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان _45 صفحه word

مقاله تحلیل های علمی تولید گندم در...

مقاله تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان _45 صفحه word

مقاله تحلیل های علمی تولید گندم...

مقاله تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان _45 صفحه word

مقاله تحلیل های علمی تولید...

سیستم ارتباط داوران

سیستم ارتباط داوران...

جزوه روش های پیشرفته مطالعه مواد

جزوه روش های پیشرفته مطالعه مواد...

هپاتیت

هپاتیت...

SM_J320HXXU0APA4_OLBFA51_J320HXXU0APA4_CL6972_adb enable.zip

SM_J320HXXU0APA4_OLBFA51_J320HXXU0APA4_CL6972_adb enable.zip...

بیماری ایدز

بیماری ایدز...

پاورپوینت کاربرد تئوری لایه مرزی -30 اسلاید
پاورپوینت فرهنگ - 60 اسلاید
پاورپوینت درباره عملیات انتحاری -77 اسلاید
پاورپوینت کارخانه آجر سفالی -38 اسلاید
تحقیق درباره هفته دفاع مقدس (word) 13 صفحه
پاورپوینت عید غدیر -44 اسلاید
تحقیق درباره امنیت شبکه (word) 23 صفحه
پاورپوینت درباره عکاسی
عنوان پروژه: داده کاوی، مفاهیم و کاربرد -101 صفحه word
انتخابات شورای مدرسه - 2 صفحه
بعد حقوق بشری فقر در افغانستان-33 صفحهword
پاورپوینت کاربرد تئوری لایه مرزی -30 اسلاید
اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) -284 اسلاید
پاورپوینت تحلیل صنعت گردشگری -30 اسلاید
پاورپوینت آموزش و تربیت -34 اسلاید
دانلود پاورپوینت تحریم اقتصادی-19 اسلاید
تحقیق درباره بازار های مالی (word) 10 صفحه
طراحی و تدوین برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی شرکت شیرآلات چشمه در سال 1392
تحقیق درباره محرم-15 صفحهword
تحقیق درباره عید سعید غدیر (word) 22صفحه
پاورپوینت حقوق ارتباط جمعی - 74 اسلاید
نمونه سوالات درس اخلاق (word) 13صفحه
اصول حسابداری 1 - 418 اسلاید
تحلیل سیستم های آبیاری تحت فشار (قطره ای)
دانلود 0.Black Glassy Window 1.0 تم مشکی شفاف برای اندروید
جزوه آموزشی پدافند غیرعامل -144 صفحه word
جزوه آموزشی فتوشاپ-15صفحهword
پاورپوینت درباره تـاریخچه بیـماری
دانلود پاورپوینت حامیان تولید ملی -12 اسلاید
دانلود پاورپوینت اقتصاد اسلامی- 18 اسلاید
ده فایده سازمان تجارت جهانی (word) 19 صفحه
پاورپوینت مطالعه تصویری ساخت پل-32 اسلاید
ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت -291 اسلاید
بررسی نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط در توسعه و امنیت اقتصادی - 26 صفحهword
ادبیات چهارم دبیرستان درس اول :نی نامه - 27 اسلاید
قانون مدیریت خدمات کشوری(word) 48 صفحه
موضوع تحقیق: تاریخ تحلیلی اسلام -14 صفحه
پاورپوینت “ صنایع فرهنگی در زندگی روزمره - 47 اسلاید
تحقیق درباره مدیریت(word) 39 صفحه
پاورپوینت فرهنگ - 60 اسلاید
پاورپوینت کاربرد فناوری اطلاعات در پزشکی -46 اسلاید
اسیدها و بازها (word) 63 صفحه
دانلود پاورپوینت درباره رودکی -24 اسلاید
تحقیق مقاله بیماری ایدز HIV
پاورپوینت معرفی کشور آلمان -36 اسلاید
مهندسی عمران محیط زیست-آزمون دانش پذیری فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور - 7 صفحه-75سوال
ط رح توجیهی جمـع‌آوری شـیـر با ظرفیت 5/8 تن در روز(word) 13 صفحه
پاورپوینت بازاریابی بنادر - 19 اسلاید
مقاله درباره معرفی مهندسی عمران -32 صفحه
پاورپوینت درباره کنترل فیزیکوشیمیایی
پاورپوینت در مورد کنترل عمق بیهوشی با استفاده از روش MPC
پاورپوینت در مورد کنترل کیفی دستگاههای سی تی اسکن
پاورپوینت در مورد کنترل عصبی تطبیقی بازوی انعطاف پذیر
پاورپوینت در مورد کنترل مایع
پاورپوینت در مورد کنترل بهداشتی استخرهای شنا
پاورپوینت در مورد کمیته جامعه ایمن شهرستان تایباد
پاورپوینت در مورد کمک‌هزینه دستیاران دوره تخصصی، فلوشیپ و فوق‌تخصصی
پاورپوینت در مورد کمر درد های ناشی از کار
پاورپوینت کمپوت آناناس
پاورپوینت در مورد کلینیک تخصصی و فوق تخصی
پاورپوینت درمورد کلیات محیط زیست
پاورپوینت در مورد کلیات فارماکولوژی
دانلود پروژه کارآفرینی و طرح تولید شیرینی
پاورپوینت در مورد کلیات استناد
پاورپوینت در مورد کشور عراق
پاورپوینت در مورد کشور اسپانیا(جغرافیا,موقعیت و فرهنگ)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC)
پاورپوینت در مورد کروماتوگرافی گازی
پاورپوینت در مورد کربوهیدراتها
پاورپوینت در مورد کدهای احراز تمامیت پیام و توابع درهم ساز
پاورپوینت در مورد کتابشناسی
پاورپوینت در مورد کتاب کار نمای کلاسی انرژی
پاورپوینت کاهش و کنترل وزن Weight Reduction
پاورپوینت در مورد کاهش و کنترل نشت در بدنه و پی سد خاکی
پاورپوینت درباره کانابیس
کامپیوترهای قابل پوشیدن
پاورپوینت درباره کالیبریشن
پاورپوینت در مورد کارگاه مقدماتی روش تحقیق
پاورپوینت درباره کارگاه خبرنویسی
پاورپوینت در مورد کارگاه ثبت اختراع
پاورپوینت درباره کارگاه تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم افزار SPSS
پاورپوینت در مورد کارگاه برنامه ریزی شهری
پاورپوینت در مورد کارگاه بازار یابی
پاورپوینت در مورد کارگاه ایمنی بیمار مبتنی بر حوزه نظام سلامت
پاورپوینت کارگاه ایمن سازی
مقاله درباره گراف -9 صفحه
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آلودگی هوا
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش کارکنان ودستورالعمل های آن
پاورپوینت در مورد کارگاه آموزش ضمن خدمت
پاورپوینت در مورد کارگاه آشناسازی اعضای هیأت علمی با قوانین و مقررات دانشگاه
پاورپوینت در مورد کارکردهای اختصاصی تغذیه در بلایا و فوریت ها
پاورپوینت کارتونهای قدیمی دوران کودکی

کلمات کلیدی :درباره سیسم علیق حقیق درباره سیسم سیسم علیق درباره سیسم صفحه word حقیق درباره مقاوم بوشها اسفاده
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

جزوه ریاضی عمومی 1 و 2

جزوه ریاضی عمومی 1 و 2

جزوه ریاضی عمومی 1 و2

استاد نیکوکار
با فرمت پی دی اف

161 صفحه

دستنویس و خوانا









سایر محصولات :
جزوه ریاضی عمومی 1 و 2

جزوه ریاضی عمومی 1 و 2...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره آسیب های ستون مهره ها و نخاعSpinal Cord Injury SCI

دانلود پاورپوینت جامع وکامل...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معماری عصارخانه

دانلود پاورپوینت جامع...

G610F CERT EFS SECURITY

G610F CERT EFS...

جزوه قانون اوقاف

جزوه قانون اوقاف...

آموزش ساخت چرخدنده ناتیلوس و تحلیل حرکتی آن در SolidWorks

آموزش ساخت چرخدنده ناتیلوس...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره تحلیل سایت پروژه مجتمع مسکونی

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره تحلیل...

N910C CERT

N910C CERT...

جزوه کایزن و بهبود مستمر

جزوه کایزن و بهبود مستمر...

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان ششم درباره ی دیگر کودکان و نوجوانانی که در حماسه ی کربلا حاضر بودند، تحقیق کنید و آن را در کلاس برای

تحقیق درس سوم هدیه های...

کتاب مدیریت منابع انسانی در سازمان های دولتی

کتاب مدیریت منابع انسانی در سازمان های...

اسکریپت تبادل لینک هوشمند به همراه قالب اختصاصی

اسکریپت تبادل لینک هوشمند به همراه قالب...

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان ششم گزارشی از برگزاری برنامه های عزاداری ماه محرّم در محلّه ی خود تهیه، و آن را در کلاس برای دوستانت

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان ششم...

پروژه آماده ادیوس کلیپ عکس رویال

پروژه آماده ادیوس کلیپ عکس رویال...

پروژه بررسی هوش هیجانی در بین دانشجویان رشته های مشاوره و مهندسی

پروژه بررسی هوش هیجانی در بین...

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان ششم شما به عنوان یک نوجوان مسلمان برای زنده نگهداشتن نام و قیام امام حسین ع چه کارهایی انجام می دهید؟

تحقیق درس سوم هدیه...

کنترل تغییر شکل پل تحت اثر بارهای متحرک با استفاده از میراگرهای جرمی پیوسته

کنترل تغییر شکل پل تحت اثر...

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان ششم در زمان حکومت بنی امیّه، اگر عاشورا و فداکاری خاندان پیامبر نبود، چه اتّفاقی برای اسلام می افتاد؟

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان...

مقاله درباره طراحی شبکه

مقاله درباره طراحی شبکه...

پروژه بررسی نقش مشاور در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ریاضی، علوم تجربی و انسانی

پروژه بررسی نقش مشاور در پیشرفت...

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان ششم چه قیامهایی را می شناسید که با الگو گرفتن از قیام امام حسین علیه السّلام، علیه ظلم و ستم انجام ش

تحقیق درس سوم هدیه های آسمان...

جزوه اقتصاد مهندسی

جزوه اقتصاد مهندسی...

پروژه مقایسه رضایت شغلی پزشکان در بین بخش های عمومی و خاص

پروژه مقایسه رضایت شغلی...

درسنامه و نکات جرم توهین

درسنامه و نکات...

N910C CF ROOT 6.0.1 OK

N910C CF ROOT 6.0.1 OK...

بررسی پدیده خوردگی در جداره مخازن فولادی نفتی و تاثیر آن بر رفتار مخزن در برابر بلندشدگی تحت اثر مولفه افقی زلزله

بررسی پدیده خوردگی در جداره مخازن...

پاورپوینت رایانش ابری _47 اسلاید

پاورپوینت رایانش ابری _47 اسلاید...

پاورپوینت رایانش ابری _47 اسلاید

پاورپوینت رایانش ابری _47...

پاورپوینت رایانش ابری _47 اسلاید

پاورپوینت رایانش ابری _47...

پاورپوینت رایانش ابری _47 اسلاید

پاورپوینت رایانش ابری...

دانلود کتاب Weld Imperfections And Preventive Measures نفت و گاز

دانلود کتاب Weld...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره آشنایی باداعش

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره آشنایی باداعش...

دانلود گزارش کارآموزی کارگاه چوب بری

دانلود گزارش کارآموزی کارگاه چوب بری...

دانلود تحقیق حسابداری وجوه نقد و بانک

دانلود تحقیق حسابداری...

پروژه بررسی رابطه بین عزت نفس و افکار غیر منطقی در دانش آموزان دبیرستان دخترانه

پروژه بررسی رابطه بین عزت نفس...

دانلود گزارش کارآموزی حسابداری دانشگاه آزاد

دانلود گزارش کارآموزی...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره زیر ساخت های کسب و کار الکترونیک در ایران

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره...

دانلود گزارش کارآموزی قسمتهای مختلف خطوط درحال کار مترو در تهران

دانلود گزارش کارآموزی قسمتهای مختلف خطوط درحال...

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه تولیدی غذای منجمد آماده مصرف

دانلود گزارش کارآموزی...

دانلودگزارش کارآموزی شرکت ژرف کام آسیا دوربین مدار بسته آشنایی با سیستم های CCTV

دانلودگزارش کارآموزی شرکت ژرف کام...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره یکپارچه سازی دولت الکترونیک با محاسبات ابری

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره...

دانلود تحقیق حسابداری صنعتی و هزینه یابی استاندارد و تجزیه و تحلیل انحرافات

دانلود تحقیق حسابداری صنعتی و هزینه...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره کرم خوشه خوار انگورLobesia botrana

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره کرم خوشه...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره وایمکسWiMAX

دانلود پاورپوینت جامع...

دانلود تحقیق کار آفرینی کارگاه موزاییک سازی

دانلود تحقیق کار آفرینی کارگاه موزاییک...

دانلودگزارش کارآموزی در سازمان مسکن

دانلودگزارش کارآموزی در سازمان مسکن...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره سیستم های تلویزیونی

دانلود پاورپوینت جامع...

داناود تحقیق بررسی اثرات شرایط محیطی بر عملکرد تجهیزات نیروگاه بخار و بررسی اثرات آن روی طراحی تجهیزات

داناود تحقیق بررسی اثرات شرایط...

جزوه فصل دوم کتاب مباحث مدیریت
کتاب خط مشی
جزوه حقوق مدنی 2
تست های فصل به فصل کتاب رایانه کار درجه 2 ICDL
کتاب اصول محاسبات شیمی صنعتی
خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته
خلاصه کتاب مدیریت رفتار سازمانی رابینز
خلاصه کتاب برنامه ریزی نیروی انسانی سید جوادین
خلاصه کتاب روش شناسی تحقیق پیشرفته در مدیریت با رویکرد کاربردی
کتاب خلاصه بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار
جزوه کایزن و بهبود مستمر
توضیحات بیشتر - دانلود
کتاب مدیریت منابع انسانی در سازمان های دولتی
توضیحات بیشتر - دانلود
مقاله درباره طراحی شبکه
توضیحات بیشتر - دانلود
جزوه اقتصاد مهندسی
توضیحات بیشتر - دانلود
خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته
کتاب خلاصه بازمهندسی فرآیندهای کسب و کار
خلاصه کتاب برنامه ریزی نیروی انسانی سید جوادین
خلاصه کتاب روش شناسی تحقیق پیشرفته در مدیریت با رویکرد کاربردی
دانلود ایمنولوژی ابوالعباس ترجمه ی دکتر فرید حسینی ۲۰۱۵
خلاصه کتاب خط مشی گذاری
کتاب خلاصه تحلیل آماری
خلاصه کتاب سیستم اطلاعات مدیریت پیشرفته
کتاب ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﻳﺰی و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﺑﺎ روﻳﻜﺮد ﺗﺪوﻳﻦ اﺳﺘﺮاﺗﮋی
ترجمه کتاب زبان تخصصی مدیریت بازاریابی

کلمات کلیدی :زوه ریاضی عمومی ریاضی عمومی زوه ریاضی عمومی ریاضی
  • شیدا خسروی
  • ۰
  • ۰

پرسشنامه تجزیه روان تنی SDQ 20 1996 نیجنهویس و همکاران 4 برگ ورد

پرسشنامه تجزیه روان تنی (SDQ-20) 1996 نیجنهویس و همکاران - 4 برگ ورد

پرسشنامه تجزیه روان تنی SDQ-20- 1996 نیجنهویس و همکاران در ۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



پرسشنامه تجزیه روان تنی در سال ۱۹۹۶ توسط نیجنهویس و همکاران به منظور ارزیابی شدت علائم روان تنی ساخته شد. این مقیاس با ۲۰ عبارت برای ارزیابی شدت علائم روان تنی که عموماً در اختلالات تجزیه ای دیده می شود، طراحی شده است. این علائم عبارتند از بی حسی (فقدان ادراک بصری، شنوایی، چشایی و بویایی)، فراموشی (فقدان ظرفیت بازیابی اطلاعات) و بی ارادگی (فقدان قدرت اراده یا اختیار و محدودیت طیف ابراز و تجربه عواطف). گویه های پرسشنامه ی تجزیه روان تنی از میان ۷۷ عبارت انتخاب شده و اعتبار صوری آن توسط هیئت متخصصین مورد ارزیابی قرار گرفته است. معیار باقی مانده گویه ها، این بود: هر عبارتی که می توانست یک فرد مبتلا به اختلال تجزیه ای را از فردی که به انواع دیگر اختلالات روانی مبتلا بود متمایز سازد، باقی می ماند. ۲۰ عبارتی که به این ترتیب انتخاب شدند یک مقیاس تک بعدی ……

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)

تعداد گویه ها:


۲۰

تعداد مولفه:


مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:


دارد (داخلی و خارجی)

نحوه نمره گذاری:


دارد

منبع:


دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:


WORD و قابل ویرایش









سایر محصولات :
پرسشنامه تجزیه روان تنی SDQ 20 1996 نیجنهویس و همکاران 4 برگ ورد

پرسشنامه تجزیه روان تنی SDQ...

پاورپوینت تاثیر میکروسیلیس بر مقاومت فشاری و همگنی بتن سبک EPS

پاورپوینت تاثیر میکروسیلیس...

پاورپوینت مقایسه الگوهای مقابله با استرس در معتادان خود معرف با افراد سالم

پاورپوینت مقایسه الگوهای...

پاورپوینت بررسی DSP های Texas Instruments

پاورپوینت بررسی DSP های Texas...

ﻃﺮاﺣﯽ و ﺷﺒﯿﻪ ﺳﺎزی ﯾﮏ ﻓﯿ� ﺘﺮ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﮔﺬر ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از رزوﻧﺎﺗﻮر T ﺷﮑﻞ اﺻﻼح ﺷﺪه

ﻃﺮاﺣﯽ و ﺷﺒﯿﻪ ﺳﺎزی ﯾﮏ ﻓﯿ� ﺘﺮ...

دانلود تحقیق در مورد زندگی شیخ رجبعلی خیاط

دانلود تحقیق در مورد زندگی شیخ رجبعلی...

پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید

پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی...

پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی

پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس...

پاورپوینت معماری گیاه در معماری_ 167 اسلاید

پاورپوینت معماری گیاه در معماری_ 167...

پاورپوینت بدیعرشته ادبیات و زبان فارسی

پاورپوینت بدیعرشته ادبیات و...

پاورپوینت ایمنی کار با مواد شیمیایی

پاورپوینت ایمنی کار با مواد شیمیایی...

دانلود تحقیق در مورد ریسه ها

دانلود تحقیق در مورد ریسه ها...

پاورپوینت در مورد بدهی های بلندمدت

پاورپوینت در مورد بدهی های...

اوﻟﻮﯾﺖ دﻫﯽ ﺑﺮای ﻋﺒﻮر ﺧﻮدروﻫﺎی اورژاﻧﺴﯽ در ﭼﻬﺎرراه در ﺷﺒﮑﻪ ﺧﻮدروﯾﯽ

اوﻟﻮﯾﺖ دﻫﯽ ﺑﺮای...

پاورپوینت بحران نامه‌های ناخواسته الکترونیک

پاورپوینت بحران نامه‌های ناخواسته الکترونیک...

پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با لیفتراک

پاورپوینت ایمنی در عملیات جابجائی با...

پاورپوینت سیستم ایمنی و ورزش، تنظیم شده _ ۹۹ اسلاید

پاورپوینت سیستم ایمنی و ورزش،...

بازشناسی گفتار Speech Recognition

بازشناسی گفتار Speech Recognition...

پاورپوینت ایران کهن زادگاه و مهد دانش تولید مثل و ژنتیک

پاورپوینت ایران کهن زادگاه...

پاورپوینت بازرگانیداخلی و خارجی

پاورپوینت بازرگانیداخلی و خارجی...

پاورپوینت اولین دوره مسابقات سراسری دانش آموزی دومینوی اصفهان

پاورپوینت اولین دوره...

پاورپوینت بازار مدیریت اضطراری مصرف برق ایران

پاورپوینت بازار مدیریت اضطراری مصرف برق...

پاورپوینت اهمیت وجایگاه استانداردهای کمپوست در صنعت کمپوستینگ

پاورپوینت اهمیت وجایگاه استانداردهای کمپوست در صنعت...

رویکرد شناختی – رفتاری به اختلالات شخصیت

رویکرد شناختی – رفتاری به اختلالات...

پاورپوینت در مورد اهمیت کارآفرینی

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت آیین‌نامه ‌و مقررات‌ حفاظت‌ در ریخته‌گری‌، آهنگری و جوشکاری

پاورپوینت آیین‌نامه ‌و...

پاورپوینت آیین‌نامه‌ حفاظت‌ حمل‌ و نقل‌، ذخیره‌ سازی‌ و توزیع‌ گاز مایع‌

پاورپوینت آیین‌نامه‌ حفاظت‌ حمل‌ و نقل‌،...

پاورپوینت اهمیت پیوند اعضاء از بیمار مرگ مغزی

پاورپوینت اهمیت پیوند اعضاء از بیمار مرگ...

دانلود تحقیق در مورد روشهای تبلیغ محصول

دانلود تحقیق در مورد روشهای تبلیغ محصول...

پاورپوینت موزه هنرهای ماکسی زاها حدید _ 68 اسلاید

پاورپوینت موزه هنرهای ماکسی...

پاورپوینت اهداف در برنامه ریزی درسی

پاورپوینت اهداف در برنامه...

پاورپوینت در مورد انگیزه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت انواع ساختمان و مدلهای آوار

پاورپوینت انواع ساختمان و مدلهای آوار...

دانلود تحقیق در مورد روشهای اجرای پرسشنامه

دانلود تحقیق در...

پاورپوینت در مورد انگیزه و نقش آن در پیشرفت تحصیلی

پاورپوینت در مورد انگیزه...

پاورپوینت در مورد انواع پژوهش

پاورپوینت در مورد انواع...

انواع اتصالات در سازه فلز

انواع اتصالات در سازه فلز...

پاورپوینت انگیزش و خشنودی شغلی

پاورپوینت انگیزش و خشنودی شغلی...

پاورپوینت در مورد انقلاب اسلامی

پاورپوینت در مورد انقلاب...

پاورپوینت اندیشه اسلامی 1

پاورپوینت اندیشه اسلامی 1...

پاورپوینت تجارت، فروشگاه ، بازار و حراجی های الکترونیکی _ 55 اسلاید

پاورپوینت تجارت، فروشگاه ، بازار...

پاورپوینت در مورد انشاء

پاورپوینت در مورد انشاء...

پاورپوینت اندازه گیری نیرو، گشتاور و کرنش

پاورپوینت اندازه گیری نیرو،...

پاورپوینت انرژی و تبدیل های آن

پاورپوینت انرژی و تبدیل...

پاورپوینت اندازه گیری جریان مایعات

پاورپوینت اندازه گیری جریان مایعات...

پاورپوینت اندیشه های راهبردی امام خمینی

پاورپوینت اندیشه های راهبردی امام...

پاورپوینت اندازه گیری تابع پاسخ فرکانسی

پاورپوینت اندازه گیری...

پاورپوینت درس اول عربی پایه هفتم

پاورپوینت درس اول عربی پایه...

پاورپوینت درس پنجم عربی پایه هفتم

پاورپوینت درس پنجم عربی پایه هفتم...

پاورپوینت اندیشه چارلز هورتون کولی

پاورپوینت اندیشه چارلز هورتون کولی...

پاورپوینت بررسی بیوگرافی و آثار معماری میس وندوروهه - 74 اسلاید
پاورپوینت طرح مرمت و احیای مجموعه تاریخی مسعودیه تهران- 41 اسلاید
پاورپوینت بررسی معماری آب انبار - 64 اسلاید
پاورپوینت طراحی و ساخت سردر دانشگاه علم و صنعت ایران - 23 اسلاید
پاورپوینت بررسی کاربرد پلاستیک و کامپوزیت در ساختمان -23 اسلاید
پاور پوینت بررسی اصــول بلنـد مرتبـــه سازی در نواحی ساحلی با تأکید بر استان مازندران- 40 اسلاید
پاورپوینت تکنینک های نوین حسابداری مدیریت - 31 اسلاید
بررسی روش تدریس ایفای نقش - 14 برگ ورد
پاورپوینت مسجد گوهرشاد - 27 اسلاید
پاورپوینت معماری نئوکلاسیک - 33 اسلاید
پاورپوینت آفرینش شگفت انگیز (درس 1 پیام های آسمان کلاس هشتم) 18 اسلاید
پاورپوینت موزه یهود برلین - 32 اسلاید
پاورپوینت بررسی معماری زورخانه - 33 اسلاید
ساختمان و استاندارد های ساختمان سازی مهندسی عمران و سازه - 29 برگ ورد
پاورپوینت بررسی برج های دوقلوی سپهر پردیس المپیک - 25 اسلاید
کارآفرینی کارخانه تولید لوله و اتصالات پی وی سی - 121 برگ ورد
کارآموزی شرکت داروسازی - 71 برگ ورد
پاورپوینت اقلیم شهرستان لاهیجان - 22 اسلاید+ هدیه
پاورپوینت سد سازی و انواع آن - 46اسلاید
پاور پوینت بررسی بحران در خانواده -24 اسلاید
کارآفرینی کارخانه تولید تیوپ آلومینیومی - 80 برگ ورد
پاور پوینت بررسی میراگرهای فلزی جاری شونده در ساختمانهای فولادی - 23 اسلاید
پاورپوینت تاب آوری چیست - 48 اسلاید
پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان - 3 برگ ورد
پاورپوینت بررسی شناخت فضا و شکل گرایی در معماری معاصر - 112 اسلاید
پاورپوینت آسفالت - 27 اسلاید
پاورپوینت خانه چهل گره نمای ساختمان با فرشی از آجر - 23 اسلاید
پاورپوینت تراریوم - 47 اسلاید
پرسشنامه رضایت جنسی هادسون -3 برگ ورد
پاورپوینت مدلهای حمل و نقل برون شهری - 26 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی خانه کودک با رویکرد بازی و خلاقیت
مطالعات اولیه طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
پاورپوینت تحلیل فضاهای شهری میدان تجریش - 65 اسلاید
پاورپوینت بررسی فرم گنبد در معماری ایرانی ، پروژه سازه های سنتی - 145 اسلاید
پاورپوینت هتل داریوش کیش 169 اسلاید
دانلود پاورپوینت نمونه موردی داخلی - بیمارستان عرفان , 38 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد رضایتمندی سکونتی
پاورپوینت مرمت و احیای خانه ی کرمانی ها در مشهد - 108 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی مجموعه مسکونی با رویکرد همساز با اقلیم
پاورپوینت بررسی معماری هتل درویشی - 154 اسلاید
پاورپوینت مصاحبه بالینی – تشخیصی در روان شناسی
مطالعات اولیه طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات اولیه معماری طراحی مجتمع تجاری تفریحی درمنطقه 22 تهران
پاورپوینت آشنایی با مرمت ابنیه خانه سرهنگ ایرج حیاط اول -51 اسلاید
مطالعات اولیه پلازاهای شهری با رویکرد سرزندگی
پاورپوینت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی - 26 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی باشگاه سالمندان با رویکرد پویایی -14 برگ ورد
دانلود طرح تفصیلی منطقه 22 تهران -30 برگ ورد
پاورپوینت هتل بین المللی قصر - 50 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی مرکز آموزشی توانبخشی کودکان معلول
پاورپوینت بررسی معماری خانه عباسیان کاشان به همراه پلان و تصاویر - 43 اسلاید
پاورپوینت طراحی شهری خیابان احمد آباد مشهد - 368 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی مدرسه ابتدایی ، با تاکید بر افزایش خلاقیت درفضاهای باز مدرسه
پاورپوینت طرح مرمت و احیاء خانه صلح جو( تبریز )120 اسلاید
دانلود آموزش مدل QSPM , SWOT -فرمت pdf
پاورپوینت بررسی مسجد جامع فهرج یزد - 33 اسلاید
پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان - 36 اسلاید
دانلود جزوه کامل توسعه پایدار شهری - 206 برگ pdf
پاورپوینت تجزیه تحلیل برج قو الماس خاورمیانه
پرسشنامه خودکارآمدی در پرهیز از مواد - 3 برگ ورد
توضیحات بیشتر - دانلود
پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز - 5 برگ ورد
توضیحات بیشتر - دانلود
پرسشنامه افسردگی بک BDI –II
توضیحات بیشتر - دانلود
پرسشنامه فرسودگی تحصیلی (برسو وهمکاران، 1997) 3 برگ ورد
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود کتاب ارزشمند راهنمای ساخت بام های گنبدی شکل- زبان لاتین 258 برگ pdf
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود کتاب ارزشمند تکنولوژی نوینی در نقشه های شهری؛ فضای ساخته شده و فضای ذهنی- زبان لاتین 193 برگ pdf
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود کتاب تغییرات اقلیمی و آسیب پذیری شهری- زبان لاتین 411برگ pdf
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود کتاب ارزشمند شهرهای هوشمند- زبان لاتین 239 برگ pdf
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود کتاب ارزشمند گرایش های مدرن در کارتوگرافی - زبان لاتین 537 برگ pdf
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود کتاب حمل و نقل و ترافیک: انواع آلترناتیوهای میادین - زبان لاتین - 214 برگ pdf
توضیحات بیشتر - دانلود
بررسی امنیت در فضاهای مسکونی
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی - 26 اسلاید
پاورپوینت هتل داریوش کیش 169 اسلاید
پاورپوینت مرمت و احیای خانه ی کرمانی ها در مشهد - 108 اسلاید
دانلود پاورپوینت نمونه موردی داخلی - بیمارستان عرفان , 38 اسلاید
پاورپوینت هتل بین المللی قصر - 50 اسلاید
پاورپوینت بررسی مسجد جامع فهرج یزد - 33 اسلاید
پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان - 36 اسلاید
پاورپوینت تجزیه تحلیل برج قو الماس خاورمیانه
پاورپوینت بررسی معماری هتل درویشی - 154 اسلاید
پاورپوینت مصاحبه بالینی – تشخیصی در روان شناسی
مطالعات اولیه طراحی باشگاه سالمندان با رویکرد پویایی -14 برگ ورد
پاورپوینت فراگرد معرفت پذیری (فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی دکتر رضائیان) 20 اسلاید
پاورپوینت طرح اختلاط آسفالت - 108 اسلاید
پاورپوینت بررسی باغ عفیف آباد شیراز- 39 اسلاید
پاورپوینت مرمت خانه اسدی قزوین - ۱۷۲ اسلاید قابل ویرایش
پاورپوینت کل کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی (دکتر علی رضائیان) 331 اسلاید
پاور پوینت مدیریت سود و هموارسازی سود- 37 اسلاید
پرسشنامه نشخوار فکری خشم (ARS) سوکودولسکی و همکاران (2001) 3 برگ ورد
پاورپوینت بررسی مدرسه هنر سنگاپور (مدرسه نانیانگ ) 30 اسلاید
پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی مسلمانان داچانگ - 40 اسلاید
دانلود آموزش مدل QSPM , SWOT -فرمت pdf
پاورپوینت شناخت و بررسی فضای شهری خیابان شانزه لیزه پاریس- 60 اسلاید
مطالعات اولیه طراحی خانه کودک با رویکرد بازی و خلاقیت
مطالعات اولیه طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
مطالعات اولیه طراحی مجموعه فرهنگی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات اولیه طراحی مجتمع مسکونی با رویکرد رضایتمندی سکونتی
مطالعات اولیه طراحی مرکز آموزشی توانبخشی کودکان معلول
پاورپوینت تحلیل فضاهای شهری میدان تجریش - 65 اسلاید
دانلود جزوه کامل توسعه پایدار شهری - 206 برگ pdf

کلمات کلیدی :رسشنامه تجزیه روان شدت علائم روان ورد رسشنامه تجزیه روان تنی تجزیه روان رسشنامه تجزیه 1996 نیجنهویس تنی sdq شدت علائم علائم روان ارزیابی شدت برگ ورد تجزیه رسشنامه همکاران نیجنهویس فقدان ارزیابی
  • شیدا خسروی